ישראל עקפה את סין: יותר מ-85 אלף נדבקו מפרוץ מגפת הקורונה

משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,641 נדבקים חדשים בנגיף, בכך מספר החולים הפעילים עלה ל-24,714, מתוכם 381 במצב קשה, בהם 110 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי מהמחלה טיפס ל-619

זמן צפייה: 03:34

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי מניין הנדבקים בקורונה בישראל מתחילת המגפה חצה את זה של סין, כאשר 85,354 ישראלים נדבקו עד כה. אתמול אובחנו 1,641 נדבקים חדשים בנגיף. בכך, מספר החולים המאומתים עלה ל-24,714, מתוכם 381 במצב קשה, בהם 110 מונשמים ו-182 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-619. כ-60 אלף חולים כבר החלימו. כמו כן, אתמול בוצעו כ-23 אלף בדיקות, מתוכן 7.5% היו חיוביות.

על פי נתוני המשרד, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 3,761, לאחר מכן בני ברק עם 1,842 ואז מודיעין עילית שבה אובחנו 1,135 חולים פעילים. מעבר לכך, מספר החולים בתל אביב גם ממשיך להיות גבוה עם 1,102 בני אדם שלקו במחלה. על כן, תל אביב נמצאת במקום הרביעי בארץ מבחינת מניין החולים הפעילים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רופאי קופ"ח: העיסוק הרב בקורונה פוגע בטיפול בחולים "רגילים"

שבועיים לפני האסון: מנהיגי לבנון הוזהרו מפיצוץ מאגר האמוניום

אירוע חריג בבית הלבן: טראמפ פונה מתדרוך בשל תקרית ירי • צפו

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

יש לציין כי עד כה נדבקו בסין 84,712 בני אדם, ורק 44 מקרים חדשים אובחנו ביממה האחרונה. מנגד, בארצות הברית, שבה מספר הנדבקים הוא הגבוה ביותר בעולם, אובחנו יותר מ-5.2 מיליון אמריקנים. בברזיל שניצבת אחריה נדבקו עד כה יותר מ-3 מיליון בני אדם, ולאחר מכן הודו עם יותר מ-2.2 מיליון נדבקים בנגיף.

אתמול התריעו רופאי קופות חולים בפני מנהלי הקופות, פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו ומנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי כי העיסוק הרב בקורונה, שכולל הרבה בירוקרטיה, פוגע בטיפול בחולים "רגילים".

הדמייה של נגיף הקורונה
הדמייה של נגיף הקורונה | צילום: Shutterstock

"הפניות מהמטופלים לבדיקות לאבחון קורונה, בדיקות נוגדנים ומהשבוע גם אישורי חזרה לעבודה של מחלימים גורמים לפגיעה ישירה בזמינות שלנו וביכולת שלנו לבצע את התפקיד שלנו", טענו הרופאים. "יום העבודה הופך להיות מרוץ בירוקרטי מתסכל ומעיק. אנחנו מוצפים בעבודה והמטופלים מתחילים לאבד בנו אמון".

במקביל, ממשיכות לעלות שאלות בנוגע לתוכנית "הרמזור", שאמורה לצאת לדרך בעוד כשבועיים. על פי הטיוטה שהציג המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו, ניתן יהיה לקיים אירועים, גם בחללים סגורים, בהשתתפות עד 250 אורחים בערים ירוקות ועד 100 אנשים בערים צהובות.

המתווה כולל גם אולמות אירועים, אולם בכירים במערכת הבריאות הביעו דאגה מהמתווה שכן אורחים מגיעים לאולמות מכל רחבי הארץ. מחר, אמור פרופסור גמזו לגבש את עמדתו, ברקע התנגדות בכירים במערכת הבריאות להתכנסויות של אנשים רבים.