"לא הספקתי להיפרד": משפחות המתים מקורונה מתאבלות

אתמול נקבע מותם של מלכה קבע בת ה-67 ומשה אורינשטיין בן ה-87 אשר נדבקו בנגיף הקורונה. בעלה של קבע: "נדבקה לאחר שסעדה את אביה"; בתו של אורינשטיין: "אבי שילם את המחיר על ההתנהלות הזו"

זמן צפייה: 02:55

מגפת הקורונה: חמישה בני אדם מתו בישראל לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. בני משפחותיהם של שניים מהמתים שוחחו הבוקר (רביעי) עם חדשות 13, ושיתפו בתחושות הקשות.

"אבי שילם את המחיר על כל ההתנהלות הזאת", אמרה אורית, בתו של משה אורינשטיין בן ה-87, שהתגורר בדיור המוגן "נופים" שבירושלים. "בבית האבות יש עוד אנשים חיים, דורשים מהצוות לטפל בהם במחלקה הסיעודית כאשר אין להם אמצעי מיגון". לדבריה, אם המצב יימשך כך, "אנחנו נספור עוד ועוד מתים מבית האבות הזה". לאחר שנדבק, אורינשטיין אושפז בבית החולים הדסה ואתמול נקבע מותו.

בעלה של מלכה קבע, בת 67 מבת ים, שמתה גם כן מקורונה, סיפר: "מלכה נדבקה בנגיף לאחר שסעדה את אביה. בימים האחרונים מצבה הידרדר. כשהודיעו לנו שמחברים אותה לאינפוזיה, אמרתי לבני מושיקו שזה נגמר. לא הספקתי להיפרד ממנה. שלחתי לה הודעות שאולי אם היא תתעורר היא תקרא אותן". קבע סבלה ממחלת רקע קשה ומותה נקבע בבית החולים וולפסון.

לכתבות נוספות בנושא >>

5 מתים מקורונה בישראל; מניין החולים עלה ל-2,030

"מלחמת עולם בנושא הספורט": הוויכוחים בישיבת הממשלה הלילית

הפרת בידוד והתקהלויות: כך מתמודדת המשטרה עם עברייני הקורונה

משה אורינשטיין
משה אורינשטיין | צילום: באדיבות המשפחה

מלכה קבע
מלכה קבע | צילום: באדיבות המשפחה

איריס אברהם, בתו של משה הלל שמת כתוצאה מהידבקות בנגיף, מסרה: "אבא שלי איננו ואמא שלי נמצאת מאושפזת בתל בשומר, ולא יכולה לבוא ללוייה. זה המסר שרציתי להעביר לעם כולו, אם לי זה קרה, זה יכול לקרות לכל אחד. לכן אני אומרת - שבו בבתים, אל תעשו טעויות. שמרו על המשפחות שלכם, אל תלכו לסבא ולסבתא. ככל שהזמן עובר, הקורונה מתפשטת".

בתוך כך, הבוקר נקבע מותם של שני ישראלים נוספים - משה הלל, בן 76 מיהוד. הוא סבל ממחלות רקע משמעותיות, והוא מת במרכז הרפואי שיבא לאחר שהגיע לאשפוז ביום שני.

בנוסף אליו, בן 87 מפתח תקווה, התמוטט ומת בבית החולים מעייני הישועה - ורק לאחר מותו הוא אובחן כחולה בקורונה.

אריה אבן, הישראלי הראשון שמת מקורונה
אריה אבן, הישראלי הראשון שמת מקורונה

בסוף השבוע נרשם מקרה המוות הראשון בישראל, כאשר אריה אבן, ניצול שואה בן 88, מת בבית החולים שערי צדק שבירושלים, שם אושפז במצב קשה מאוד עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות. גם אבן התגורר בבית האבות "נופים", וככל הנראה נדבק מאחת העובדות במקום.

בתו, יעל אבן, אמרה לחדשות 13 כי "הכי מתסכל שלא יכולנו להחזיק לאבא את היד ברגעיו האחרונים. ראינו אותו במצלמה והוא חייך. זה עצוב מאוד שככה זה נגמר. יש לו משפחה ענפה ולא זכינו לגעת לו והוא לא את שלנו וזה הדבר הכי עצוב".