קורונה מול שפעת במספרים: ההבדל בין הנגיף החדש - למחלה שהכרנו

עד כה הקורונה קטלנית משפעת: בגיל 60 הסיכוי למות ממנה גבוה פי 15-13. בישראל נפטרו מהקורונה פי 20 יותר ממה שמתים משפעת בשנה. אך יש לזכור שלשפעת יש תרופה וחיסון - ולקורונה אין

זמן צפייה: 01:14

הסגר הוא תעודת הכישלון של כולנו - הממשלה, הציבור, הניהול הקלוקל וההתנהגות הלא נכונה. אך אין הזמן להרים ידיים, אלא זה הזמן להתעורר ולהזהר. הפחד מהקורונה הוא מוצדק - כך לפי פרופ' ערן סגל, שמשתמש במחקרו של מארק בוואנד, חוקר עצמאי שלאחר חצי שנה של מעקבים ונתונים הוא השווה את נתוני התמותה בין המגפה והשפעת, על מנת להמחיש את גודל הסכנה.

בוואנד מצא כי הסיכוי למות מקורונה גדול יותר פי 15-13 משפעת בגיל 60 ומעלה, פי 9 יותר בגיל 50, פי 5 יותר בגיל 40 ופי 4 יותר בגיל 30. בהתאם לכך, נתוני משרד הבריאות מצביעים על התמונה האמיתית של ממדי מגפת הקורונה בישראל לעומת השפעת: בחודשים של מגפת הקורונה, נפטרו ממנה פי 20 יותר אנשים מאשר שיעור התמותה השנתי הממוצע משפעת בארבע השנים האחרונות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב – נהדק אותו"

הגדלת מערך החקירות והקמת מחלקות קורונה: מאבק צה"ל בנגיף נמשך

ללא קהל, אך עם תקוות רבות: מכבי תל אביב פותחת עונת יורוליג

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

עד כה נפטרו מקורונה בישראל למעלה מ-1,700 בני אדם תוך חצי שנה, ומשפעת נפטרו בשנים האחרונות כ-80 בני אדם בממוצע. יש להזכיר גם את העובדה שנגד השפעת יש תרופות אנטי ויראליות וחיסון שמגן משמעותית מפני המחלה, בעוד שחיסון מאושר לקורונה עדיין אין וכנראה שלא יהיה בקרוב. בינתיים, אנשי הצוות הרפואי ממשיכים להיאבק בנגיף במחלקות הקורונה.

הערב, משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אובחנו 2,576 נדבקים חדשים בקורונה בישראל . 890 מהחולים במצב קשה, מהם 215 מונשמים. סך הכל בוצעו 25,144 בדיקות, כאשר 10% מהן התקבלו כחיוביות - ירידה רציפה זה היום הרביעי. עד כה נפטרו בישראל מהמגפה 1,707 בני אדם.