"נראה סולידריות בכל הרמות": כך ייראה היום שאחרי המגפה

הווירוס הקטלני מטלטל חיים רבים וגורם לנו להישאר בבית, מרוחקים זה מזה. מומחיות ומומחים סיפרו לחדשות 13 על המגמות הצפויות בחברה כשהשגרה תחזור. "המשבר מחזיר אותנו למקום השבטי"

זמן צפייה: 05:56

מגפת הקורונה: מה יקרה בתום האירוע הזה, שמטלטל חיים רבים וגורם לנו להישאר בבית ומרוחקים זה מזה? מומחיות ומומחים סיפרו על המגמות הצפויות בעולם, כשייגמר משבר הקורונה.

"אנחנו נראה סולידריות בכל הרמות, מרמת הפרט והמשפחה - עד לרמה של מדינות שמבינות שהן תלויות אחת בשנייה לצורכי כלכלה, פיתוח ופתרונות", אומר ד"ר יעקב בן שאול.

ד"ר שרון עטיה-קריגר, התייחסה למבנה החברתי החדש-ישן שמתגבש בימים אלה בכל רחבי הארץ והעולם, ואמרה: "האירוע הזה מחזיר אותנו למקום השבטי. במובן מסוים, אנחנו חוזרים למודל האבולציוני של מערה. כל משפחה מתכנסת במערה שלה". פרופ' ענת ברונשטיין קלומק, הוסיפה: "שנים אומרים - תאכלו ארוחות יחד, דברו עם הילדים, הנה באה הקורונה ומזמנת לנו הזדמנות באמת לדבר".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לקראת אחדות: גנץ יהיה מ"מ רה"מ ושר החוץ, אשכנזי שר הביטחון

גנץ נבחר ליו"ר הכנסת: יש עתיד וישראל ביתנו נעדרו מההצבעה

כחול לבן מתפרקת: יש עתיד ותל"ם ביקשו להתפצל מחוסן לישראל

מיכל ליניאל, המחלקה לכימיה ביולוגית, האוניברסיטה העברית
מיכל ליניאל, המחלקה לכימיה ביולוגית, האוניברסיטה העברית | צילום: חדשות 13

לפעמים נדמה שכמו בסרט, האנושות כולה נלחמת כאן יחד. הפתיחה של הגבולות הייתה יותר בעניין של סחר, הון וידע. אלה נותרו ומן הסתם הם גם יתחזקו. פרופ' מיכל ליניאל, המחלקה לכימיה ביולוגית, האוניברסטה העברית, התייחסה לדברים ואמרה: "אני לא ראיתי אף פעם, בקריירה די ארוכה, גיוס כזה. כל ערב עושים שיחות ועידה בין מדינות, בין ארצות, כדי לנסות לפתור צווארי בקבוק, לנסות לפתור מקומות של מצוקה".

ההבנה של מה שקצת שכחנו, שלא משנה איזה סמארטפון יש לך ביד אתה חייב להיות בריא כדי ליהנות ממנו, עשויה לשנות גם את סדרי העולם הכלכליים. מה חשוב ומה לא חשוב, גם ברמה האישית וגם ברמה הלאומית. פרופ' לניאל הוסיפה: "הרבה מדינות כמו מדינות סקנדינביה שמתעסקות באיזשהו שימור סביבה - אוויר ומים נקיים, מערכת בריאות יציבה, בישראל אנחנו מסתכלים על זה קצת באיזשהי אזוטריה. כלומר אומרים - 'לכם יש הפריבילגיה לעסוק בדברים האלה הלא כל כך חשובים'".

אז אולי זה לא צירוף מקרים שמדינות סקנדינביה נלחמות בינתיים לפחות היטב בקצב ההדבקה וגרמניה, למרות מספר נדבקים גבוה, שומרת על אחוזי תמותה אפסיים?