גנץ נבחר ליו"ר הכנסת: יש עתיד וישראל ביתנו נעדרו מההצבעה

המליאה הכריעה כי יו"ר כחול לבן ימונה לתפקיד, לאחר שחברי בלוק הימין הצביעו בעד מינויו. חברי העבודה לא נכחו גם הם. ח"כים רבים מהימין בירכו את גנץ ואיחלו לו בהצלחה. בנט: "צעד אמיץ"

זמן צפייה: 08:50

לפני זמן קצר (חמישי) הצביעה מליאת הכנסת בעד מינויו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לתפקיד יו"ר הכנסת. זאת, לאחר שיש עתיד, ישראל ביתנו והעבודה נעדרו מההצבעה, וחברי בלוק הימין הצביעו בעד. ח"כים רבים מהימין בירכו את גנץ ואיחלו לו בהצלחה.

שר הביטחון נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את בני גנץ על הצעד האמיץ של כניסה לממשלת אחדות בראשות נתניהו. זה הדבר הנכון לישראל בעת חירום זו".

החלטתו של גנץ להירשם כמועמד נעשתה חרף התנגדותו של יאיר לפיד למהלך, ויצרה מתח בתוך כחול לבן - שהוביל לפירוק המפלגה. לפיד החליט שלא להגיש את מועמדותו של ח"כ מאיר כהן, וגורם בסביבת גנץ מסר: "לפיד צריך להחליט אם לפרק את כחול לבן. אם יגיש את מאיר כהן, זו המשמעות".

עוד בחדשות 13:

בצל המגעים לאחדות: בכחול לבן מקדמים את מינוי גנץ ליו"ר הכנסת

בג"ץ קבע: עמיר פרץ מונה ליו"ר הכנסת הזמני לשם כינוס המליאה

חבר הכנסת בני גנץ בנאום בכנסת
חבר הכנסת בני גנץ בנאום בכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

זמן קצר לאחר שננעלה ההרשמה, ביקש בכיר הרשימה המשותפת אחמד טיבי להגיש את מועמדותו טלפונית - אך מזכירות הכנסת השיבה כי חלף הזמן המותר.

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ביזיון". חברי מרצ יצביעו נגד גנץ, ויו"ר העבודה עמיר פרץ שוקל להימנע. גם חברי הרשימה המשותפת כנראה יתנגדו.

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין וח''כ בני גנץ
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין וח''כ בני גנץ | צילום: אתר הכנסת, רויטרס

מוקדם יותר היום, בכיר כחול לבן משה יעלון הביע תמיכה בכהן לתפקיד יו"ר הכנסת וכתב בציוץ בטוויטר כי "עוקב אחר תדרוכי ואיומי נתניהו כנגד מינוי ח"כ מאיר כהן ליו"ר הכנסת, וכנגד החקיקה שתמנע ממי שיש לו כתבי אישום להתמודד לראשות הממשלה, ומשתכנע שחשוב להשלים את המהלך היום כמתוכנן".

במהלך הדיון בוועדה המסדרת על קיום ההצבעה על יו"ר כנסת חדש במקום יולי אדלשטיין, אמר ח"כ אחמד טיבי: "אני קורא ידיעות שכחול לבן שוקלים להציע את בני גנץ כמועמד ליו"ר הכנסת. אני רוצה להודיע שבמקרה כזה הרשימה המשותפת תצביע נגד. אנחנו לא חלק ממשלת האחדות כשנתניהו מושך את כחול לבן באף". בנוסף, בתגובה לפרסום, כתב בטוויטר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי מפלגתו תומכת בח"כ מאיר כהן כמועמד ליו"ר הכנסת.

בכיר העבודה-מרצ, ניצן הורוביץ הביע את התנגדותו לבחירת גנץ ליו"ר הכנסת וכתב בציוץ בטוויטר כי "המלצנו על גנץ כדי שיהיה ראש ממשלה. רוב הח"כים המליצו. לא כדי שיהיה תחת ביבי או שיעשו סיבוב על הכנסת כאמצעי לדיל עם הליכוד". יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, גם הביע נחרצות בעניין וכתב: "לא ניתן יד לממשלה בראשות נתניהו. כחול לבן יחליטו אם הם רוצים לנצח ביחד או להיכנע לבד".