הממשלה אישרה: הגבלת המרחק תוגדל מ-500 מטר לקילומטר

ההחלטה להגדיל את המרחק התקבלה בוועדת החוקה, ואושרה על ידי השרים. נתניהו, אדלשטיין וגמזו דנו באפשרות להחמיר את הסגר, אך הוחלט כי לא יהיו הגבלות חדשות לפני החג

שוטרי מג"ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים
סגר | צילום: רויטרס

הממשלה אישרה הערב (חמישי) את הגדלת מרחק התנועה המותר בימי הסגר - מ-500 מטרים לקילומטר. זאת, בעקבות החלטת ועדת החוקה בעניין.

ההחלטה התקבלה לאחר שמוקדם יותר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה רוני גמזו התכנסו לדון באפשרות להחמיר את הגבלות הסגר. זאת, פחות מיממה לפני כניסתן לתוקף של ההגבלות. בתום הדיון הוחלט כי לא יהיו הגבלות חדשות לפני החג. שר בכיר מסר כי "בשל החג המתקרב, נתקשה לקבוע החמרות שיאושרו בממשלה ובכנסת לפני ראש השנה". ביום שני, תתקיים ישיבת ממשלה בנושא.

עוד בחדשות 13:

מבצע "אחריות מנצחת": אלפי שוטרים נערכים לאכוף את הסגר

אסור לבקר חברים או ללכת לים: אלה תקנות הסגר שאישרה הממשלה

אדלשטיין: "יכול להיות שזה ייקח זמן או שנצטרך להדק את הסגר"

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, ממונה הקורונה גמזו העביר מסר לאזרחי ישראל ובו הפציר באזחרים לשמור על ההנחיות. "זוהי אזעקה אמת, עלינו להתגייס למאבק על הבריאות שלנו. תקופת החגים הזאת מסוכנת - פונטיצאל התלקחות ענק של הנגיף. אם נפעל בחוסר החלטיות, חוסר נחישות וללא משמעת, אנו עלולים להידרדר למערבולת של תחלואה ואי סדר שתסכן את כולנו", הזהיר. "התוכנית מורכבת ואיננה תמיד מלאה, יש בה גם חורים – בייחוד עבור מי שרוצה לעקם את הכללים. אני מקווה שזה לא יקרה".

"יצאנו מהסגר הראשון במהירות שיא, באופן לא אחראי ולא מבוקר", הצהיר גמזו. "כשהנגיף חזר להכות בו בחרנו להתעלם ממנו והגבנו באיטיות. לא גיבשנו מבעוד מועד אסטרטגיה לאומית כוללת, לא התאחדנו. בחודשים האחרונים היינו עדים להתקהלויות המוניות והתנהגויות משולחות רסן, להחלטות חשובות שבוששו להגיע או בוצעו באופן מסורבל. למנהיגי ציבור שלא בלטו בדוגמה האישית ולא ראו נכוחה את המצב. רבים התעקשו להמשיך לנהל את שגרת חייהם כאילו לא קיימת מגפה. במו ידינו כילינו את ההישגים שלנו מתחילת המערכה".

פרופסור רוני גמזו
הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום השלימה המשטרה את היערכותה לקראת אכיפת הסגר, שייכנס לתוקף בשעה 14:00, ויימשך עד לאחר שמחת תורה ב-11 באוקטובר. זאת לאחר אישורו של מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן את מבצע האכיפה, המכונה "אחריות מנצחת".

אלפי שוטרים ומתנדבים, בסיוע מאות חיילי צה"ל ופקחים עירוניים, ייפרסו בכל רחבי הארץ כדי לאכוף את התקנות. שוטרי אגף התנועה יתפרסו בצירים הבין-עירוניים ובכניסות לערים, ולצד אכיפת התנועה יבצעו בדיקות ופיקוח אחר תנועת כלי רכב בין הערים.

בנוסף תבצע המשטרה מחסומים מדלגים וסיורים בכניסה לערים ובתוכם, במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי. בנוסף, תפוקח פעילות בתי העסק שהורשו לפעול וכן בתי עסק שפעילותם נאסרה. גורם במשטרקה מסר כי תתאפשר שחייה בטווח ה-500 מטר.

שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בירושלים
לקראת סגר מחודש? שוטרי מג''ב באחת מהכניסות לשכונות החסומות בי-ם, אפריל | צילום: רויטרס

עוד נמסר מהמשטרה כי חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי. גם נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים ושלא לצורך חיוני שהוגדר - אסורה ומהווה הפרה של התקנות.