אדלשטיין: "יכול להיות שזה ייקח זמן או שנצטרך להדק את הסגר"

שר הבריאות התייחס לביקורת כלפי הממשלה: "אחרי שנצא מהמצב הקשה שאנחנו נמצאים בו – יהיה הרבה זמן לחשבון נפש". על מתווה התפילות: "אישרנו בגאווה כדי שיהודים יוכלו לשמוע קול שופר"

יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (חמישי) בהצהרה לתקשורת לסגר הצפוי להתחיל מחר, ולביקורת כלפי הממשלה. "יכול להיות שזה ייקח זמן או שנצטרך להדק את הסגר", אמר.

"אחרי שנצא מהמצב הקשה שאנחנו נמצאים בו יהיה הרבה זמן לחשבון נפש", פתח אדלשטיין את דבריו. "אנחנו נמצאים במלחמת שלום האזרח. לא צריך לשאול שאלות על מגזר אחר או אזור אחר".

"למה היתרנו מתווה תפילות? כי ההגבלות חלות בימי ראש השנה ויום הכיפורים", הסביר שר הבריאות. "לא רק ולאו דווקא הציבור הדתי מגיע לבתי הכנסת. בהתחשב בעובדה הזו. אנחנו בגאווה אישרנו מניינים עם כל ההגבלות ובכפוף לתו הסגול. כך יוכלו היהודים שבוחרים בכך להתפלל ולשמוע קול שופר".

לכתבות נוספות בנושא >> 

חוקרים מזהירים: ללא סגר יעיל יהיו לפחות אלף מתים בחודש הקרוב

אסור לבקר חברים או ללכת לים: אלה תקנות הסגר שאישרה הממשלה

על אף הסגר בכיפור ואי הוודאות: הישראלים מסתערים על האופניים

יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

אדלשטיין התייחס לתחלואה כתוצאה מפתיחת מערכת החינוך. "ב-1 בספטמבר נפתחו בתי ספר ברחבי הארץ. עוד לפני זה בחלק מן המגזר החרדי נפתחו גם כן בתי הספר והישיבות. לא קשה לראות את העלייה הדרמטית במספרי החולים והמאומתים", אמר. "מספיק להזכיר שגם היום אנחנו בנתונים של אלפי חולים בבתי ספר והגנים, עשרות אלפי מבודדים ברחבי הארץ גם מן הצוותים והתלמידים. יש לי נתונים מדויקים. זה לא תורם פרט ללדעת שכל החלטה, גם אם היא קשה – יש לה הצדקה בריאותיתי אפידמיולוגית ברורה".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם הוא להחלטה על הטלת סגר. "מערכת הבריאות לא קרסה. היא מרימה דגל אדום כדי שנוכל לראות איך אנחנו פותחים עוד מחלקות, ומוסיפים צוותים כדי להתמודד", הסביר. "מהגל הראשון מערכת הבריאות הוסיפה עוד מיטות, תשתיות ומכשירי הנשמה. הוספנו 200 אחיות, 600 רופאים ו-700 עובדי מקצועות הרפואה. אנחנו מנצלים את הזמן כדי להגביר את יכולות מערכת הבריאות, יחד עם בניה של מערכת למניעת הדבקה".

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום, צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית פרסם את הערכתו למצב התמותה, החולים ומערכת הבריאות בשבועות הקרובים. לטענתם, התמותה הצפוייה בתרחישי סגר ריאליים תעמוד על 1,000-2,500 מתים נוספים. עוד ציינו כי על מנת להוריד את מספר המתים מתחת לאלף, יש לממש סגר יעיל, כפי שהיה בפסח, ויש למנוע התכנסויות ללא החרגות.

כמו כן, טענו כי צפויה עליה מהירה במספר החולים קשה בימים הקרובים, וכי מימוש של מערך אפדימיולוגי מהיר הוא תנאי חיוני ליציאה וצפוי לסייע בהקטנת הנזק הצפוי.