היום השני ברציפות: יותר מ-1,300 מאומתים חדשים לקורונה

ברקע כניסתן לתוקף של תקנות "התו השמח", 1,411 נדבקים אובחנו אתמול, מתוכם 150 הגיעו מחו"ל. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.76%. מספר החולים הקשים נותר יציב ועומד על 61

זמן צפייה: 01:45

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (רביעי) כי 1,411 מאומתים חדשים לקורונה התגלו אתמול, מתוכם 150 הגיעו מחו"ל, לאחר שנערכו 83,996 בדיקות, מהן 1.76% היו חיוביות. מספר החולים הפעילים בסף הכול הוא 8,998 מתוכם 61 במצב קשה ומתוכם 12 מונשמים. מתוך כלל החולים במצב קשה, 32.3% אינם מחוסנים, ומקדם ההדבקה עומד כרגע על 1.42.

הלילה נכנס לתוקפו "התו השמח" המחייב הצגת תו ירוק באולמות אירועים. על פי התקנות, באולמות, מועדונים ומקומות לעריכת כנסים אשר פועלים בתפוסה של מעל 100 איש, תהיה חובה להציג תעודת מתחסן, מחלים, או בדיקת קורונה שלילית בתוקף בכניסה - בדיקה רגילה שנעשתה עד 72 שעות לפני או בדיקה מהירה בתוקף של 24 שעות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיטפונות בסין: 12 אנשים נהרגו ועשרת אלפים פונו מבתיהם

הקטל באתרי הבנייה: פועל נהרג מנפילת פלטת ברזל

אחרי 50 שנה: מילווקי באקס זכתה באליפות ה-NBA

בתוך כך, יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר הודיע כי סוכם מתווה להגדלה של מענק דמי הלידה לנשים בהיריון שפוטרו במהלך השנה האחרונה בעקבות הקורונה. לפי המתווה, נשים אשר פוטרו במהלך משבר הקורונה והיו זכאיות לדמי אבטלה, ייהנו מהגדלה בגובה של 15% לדמי הלידה. תתאפשר גם הקדמת תשלום של 50% מדמי הלידה.

מנכ״לית שדולת הנשים, עו״ד דנה מיטב, אמרה בתגובה למהלך: "מצער שצריך מאבק כדי שמדינת ישראל תתייחס לאוכלוסית הנשים בהריון - מי שזקוקה לסיוע זמני בעקבות משבר הקורונה שבעקבותיו נפלטו משוק התעסוקה. המתווה שפורסם הבוקר מעורר הרבה סימני שאלה ומצריך בירור ובדיקה בטרם גיבוש עמדה סופית".

כזכור, אמש פורסם כי משרד הבריאות הציג לראש הממשלה נפתלי בנט תרחיש אימים שבו הזהיר כי אם לא יוטלו הגבלות בקרוב על האוכלוסייה, שינסו לעצור את התפרצות הקורונה כפי שנרשמה בשבועות האחרונים - בסוף אוגוסט, יתגלו בישראל כ-7,000 מאומתים חדשים מדי יום. התחזית האופטימית של המשרד היא שאם ההגבלות יוכיחו את עצמן, מניין הנדבקים היומי באוגוסט יעמוד על כ-2,000.