חובות, הגבלות וקנסות: "התו השמח" נכנס לתוקף

התו הירוק בחללים סגורים שהופעל בחצות, אוסר על מתן שירות לאדם שלא עוטה מסיכה, ומחייב הצגה של תעודת מחלים, מתחסן או תוצאת בדיקה שלילית על מנת להיכנס לאירוע. הקנס המקסימלי: 10,000 ש"ח

זמן צפייה: 01:00

"התו השמח", המחייב הצגת תו ירוק באולמות אירועים, נכנס הלילה (רביעי) בחצות לתוקפו. על פי התקנות, באולמות, מועדונים ומקומות לעריכת כנסים אשר פועלים בתפוסה של מעל 100 איש, תהיה חובה להציג תעודת מתחסן, מחלים, או בדיקת קורונה שלילית בתוקף בכניסה - בדיקה רגילה שנעשתה עד 72 שעות לפני או בדיקה מהירה בתוקף של 24 שעות.

בנוסף, תחוייב עטיית מסכות במקומות אלה, ציבוריים או עסקיים, וכן יוצבו שלטים המורים על עטיית מסכה וימונה ממונה קורונה. קנסות כבדים יוטלו על מי שיפר את ההנחיות, אדם שאינו עומד בתנאי התו הירוק יוכל לקבל קנס של אלף שקל על הפרת ההוראות, ומקום אשר לא יפעל על פי ההנחיות צפוי לקנס של עד 10 אלף שקל. מקום אשר לא הציב שלט בכניסה מסתכן בקנס של 3 אלף שקל ומקום אשר הכניס אדם שאינו עוטה מסכה או נתן לו שירות עלול לקבל קנס של אלף שקל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מוביל חרם הגלידה: "צעד חיובי לקראת חרם מוחלט" • בלעדי

חשד: מורה בבית ספר יוקרתי בת"א הטריד מינית תלמידה בת 12

טפסים, תורים ארוכים – ובדיקות קורונה: המסע של טל שורר לטוקיו

הופעה,מועדון, בתל אביב
הופעה במועדון בתל אביב | צילום: רויטרס

כזכור, אמש פורסם כי משרד הבריאות הציג לראש הממשלה נפתלי בנט תרחיש אימים שבו הזהיר כי אם לא יוטלו הגבלות בקרוב על האוכלוסייה, שינסו לעצור את התפרצות הקורונה כפי שנרשמה בשבועות האחרונים - בסוף אוגוסט, יתגלו בישראל כ-7,000 מאומתים חדשים מדי יום. התחזית האופטימית של המשרד היא שאם ההגבלות יוכיחו את עצמן, מניין הנדבקים היומי באוגוסט יעמוד על כ-2,000.

על פי התחזית, אם התו הירוק לא יוחזר בקרוב, כבר ב-29 באוגוסט, ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, אחוז החולים יגדל באופן טבעי, ובכל יום יתווספו עוד בין 50 ל-100 נשאים של הנגיף שמצבם יוגדר קשה.