לינץ' הקורונה: עולה חדש מהודו הותקף רק משום שהוא נראה סיני

עם-שלם סינגסון, צעיר בן 28 המשתייך לקהילת "בני המנשה", טען: "קראו לעברי 'סיני, קורונה' - ותקפו אותי". הוא אושפז בבית החולים פוריה במצב בינוני. המשטרה מחפשת אחר חשודים במעשה

זמן צפייה: 03:23

מגפת הקורונה: בהלת הקורונה שאחזה בעולם כולו וגם במדינת ישראל הביאה לפשע שנאה על צעיר בן 28 - רק משום שהוא נראה סיני. מדובר בסיפור שהתרחש בשבת בטבריה. עם-שלם סינגסון, תושב מעלות שעלה לארץ מהודו יחד עם משפחתו לפני כשלוש שנים, הותקף - כך לטענתו, על ידי שני בריונים.

בעדותו במשטרה סיפר הצעיר כי שני התוקפים צעקו לעברו "סיני, סיני - קורונה, קורונה". לאחר שהתקרבו אליו, הוא ניסה להסביר להם שהוא לא סיני ושהוא לא חולה בנגיף הקורונה - אולם זה לא עזר. הם תקפו אותו ללא רחם כאשר הכו אותו ובעטו בו.

לכתבות נוספות בנושא >>

עובדת בכירה במעבדה המרכזית לנגיפים – נדבקה בקורונה

"חסרי אונים": מסעדות ישראל קורסות בצל מגפת הקורונה

התפרצויות קורונה בשני בתי אבות בי-ם: לפחות 4 עובדים נדבקו

לינץ' בנער בטבריה כי נראה סיני
לינץ' בנער בטבריה כי נראה סיני | צילום: באדיבות צבי חאוטה, ארגון שבי ישראל

סינגסון, אשר משתייך לקהילת "בני המנשה", העיד כאמור במשטרה אולם השוטרים טרם הצליחו להגיע אל התוקפים. לא היו עדים למקרה, וכעת החיפושים מתמקדים בצילומי אבטחה באזור. לאחר התקיפה, הוא הובהל אל בית החולים פוריה עם חבלות קשות באזור החזה. מצבו הוגדר בינוני ויציב.

"קיבלנו בתדהמה את הדיווח על ההתקפה המרושעת והגזענית אתמול בטבריה", מסר מיכאל פרוינד, יו"ר ומייסד ארגון "שבי ישראל" האחראי על עלייתם וקליטתם של בני המנשה בישראל. "בני המנשה הם אחינו ואחיותינו ונגיף הקורונה אינו מבחין בין בני אדם על סמך צבע עורם, מבנה פניהם או צורת עיניהם. אני דורש ממשטרת ישראל לחקור את האירוע באופן מיידי ולהעמיד לדין את מי שביצע את המעשה הנפשע הזה".

לינץ' בנער בטבריה כי נראה סיני
לינץ' בנער בטבריה כי נראה סיני | צילום: באדיבות צבי חאוטה, ארגון שבי ישראל