"חסרי אונים": מסעדות ישראל קורסות בצל מגפת הקורונה

הכרזת רה"מ על איסור התקהלויות והשעיית עבודות שאינן חיוניות הכניסה לקיפאון את עולם הבידור והפנאי, והביאה לפריחה בשירותי המשלוחים. "עברנו טילים ומלחמות – כזו טלטלה עוד לא הייתה"

זמן צפייה: 03:49

מגפת הקורונה: הקיפאון שנוצר בשל משבר הקורונה משפיע על ענפים רבים במשק, ובראשם בעלי העסקים הקטנים והעצמאים. לאחר שהודיע אמש (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו על איסור התקהלות של יותר מעשרה אנשים, והשהיית עבודות שאינן מוגדרות כחיוניות, התרוקנו מסעדות ברחבי ישראל מסועדים.

"בדרך כלל המקום שוקק לגמרי בשעה כזו", אמר בצהריים שף מסעדת טאיזו, יובל בן נריה. "יש פה טבחי הכנות, קונדיטוריה, ומטבח קדמי – זה ממש גדוד שלם והכל רוחש ורוגש. עברנו פה טילים ומלחמות, אבל כזו טלטלה עוד לא הייתה לנו".

עוד בחדשות 13:

התפרצויות קורונה בשני בתי אבות בי-ם: לפחות 4 עובדים נדבקו

הממשלה אישרה את התקנות המאפשרות לשב"כ לאכן חולי קורונה

בתוך יממה: מניין המתים מקורונה בספרד זינק בכ-100

מסעדת טאיזו ריקה מאדם בצל מגפת הקורונה
מסעדת טאיזו ריקה מאדם בצל מגפת הקורונה | צילום: חדשות 13

במסעדת "בורדו" שבנהריה היכה הברק פעמיים השנה, בפעם הראשונה עם סגירתה בשל ההצפות הקשות בעיר, ובפעם השנייה היום. "עדיין לא קיבלנו שום דבר מחברת הביטוח מהאסון שהיה לנו בפעם הקודמת", אמר בעל המסעדה, ג'קי אמיר. "אנחנו ממש חסרי אונים".

בימים שבהם הסועדים מדירים רגליהם מהמסעדות, שירותי המשלוחים משגשגים. ברשת הפיצה "דומינוס" עבורו למתכונת שליחויות בלבד, ושירותי שליחים בעולם המזון מוצפים בפניות. "אנחנו מגייסים עוד שליחים על מנת לעמוד בביקוש", סיפרה דניאל רוזן, מנהלת השיווק של חברת "וולט". "אנחנו גם מקבלים המון פניות ממסעדות חדשות שרוצות להצטרף לשירות לאור המצב".