בדיקות יזומות לאזרחים: כך נאבקים בעולם בשיעור המוות מהקורונה

בסיאול הצליחו לבלום את התפשטות הווירוס באמצעות בדיקות יזומות של יותר ממאה אלף איש. באיטליה לעומת זאת, גילה הממשל שאננות – ותרם להפיכת המדינה למוקד ההדבקה הגדול ביותר מחוץ לסין

זמן צפייה: 01:54

נגיף הקורונה: שיעור התמותה כתוצאה מווירוס הקורונה החדש טרם ידוע, בשל המידע החלקי בלבד שקיים עד כה בידי ארגוני הבריאות. מבחינת הנתונים מסביב לעולם ניתן לראות כי שיעורי התמותה מהמחלה משתנים ממדינה למדינה.

בקוריאה הדרומית, שהייתה בתחילה מוקד ההתפרצות הגדול ביותר מחוץ לסין, הצליחו לבלום את התפשטות המחלה – באמצעות בדיקות יזומות של יותר ממאה אלף אזרחים. כתוצאה מכך, שיעור התמותה במדינה עומד על פחות מ-0.8% - נמוך משמעותית משיעור התמותה העולמי.

אנשים בסיאול עומדים בתור לרכישת מסכות מגן
אנשים בסיאול עומדים בתור לרכישת מסכות מגן | צילום: רויטרס

באיטליה, לעומת זאת, עומד שיעור התמותה על יותר מ-4%, ובשבועות האחרונים התפשטה בה המחלה עד שעקפה את קוריאה הדרומית במניין המקרים שהתגלו במדינה. הממשל באיטליה גילה שאננות והחלו בבדיקות רק לאחר התפרצות הנגיף, ועד מהרה קרסו במדינה יחידות הטיפול הנמרץ. החלטות אלו שהתקבלו ברומא הביאו לעלייה בשיעור התמותה מעל הממוצע העולמי.

בשתי המדינות, הרוב המוחלט של המתים עד כה מעל גיל 70, ולרובם היו מחלות רקע. שתי המדינות ממחישות שצעדים אקטיביים וחיפוש אחר הנדבקים הן הפעולות היעילות ביותר למנוע את התפשטות המחלה.

ממשלת איטליה החריפה אתמול את הצעדים במלחמה נגד התפשטות נגיף הקורונה, והודיעה על סגר של 15 מחוזות, בהם לומברדיה שבירתו מילאנו, וכן מחוז אמיליה-רומאניה, מחוז ונטו ומחוז פיימונטה. המשמעות - 16 מיליון איטלקים יימצאו בהסגר.

בתי הספר, מרכזי הקניות, חדרי הכושר, המוזיאונים, הבריכות, אתרי הסקי ועוד נסגרו החל מהלילה, ולא תותר כניסה או יציאה מהאזור למעט מקרים חריגים עד לתחילת אפריל, לכל הפחות. עד כה נרשמו באיטליה 7,375 מקרי הידבקות בנגיף, ו-366 מקרי מוות.

כיכר סן פטרוס בקריית הוותיקן
כיכר סן פטרוס בקריית הוותיקן | צילום: רויטרס

בשבת הוחלט בקריית הוותיקן לבטל את הופעותיו הפומביות של האפיפיור, לאחר אבחון מקרה ראשון במובלעת הקתולית. האפיפיור יישא את דרשותיו מול מצלמה - ואלו יועברו למאמינים בשידור חי.

במקביל, עדכן משרד הבריאות כי 15 ישראלים נוספים אובחנו לאורך היום בקורונה. בכך, עלה מניין הנדבקים בארץ ל-39. אחד מנשאי הקורונה הוא רופא מאיכילוב שחזר מחו"ל ישירות לבידוד, שלא בא במגע עם מטופלים, ומאושפז כעת במחלקה פנימית בבית החולים.