הקבינט אישר: המסחר ייפתח ביום ראשון, תפילות פורים יוגבלו

הוחלט שקניונים, חנויות רחוב, שווקים ומוזיאונים – ייפתחו ללא צורך בתו ירוק או תעודת מתחסן. גם חדרי כושר, אירועי תרבות ומלונות ישובו לפעול בתחילת השבוע הבא, למחוסנים ומחלימים בלבד

זמן צפייה: 02:52

קבינט הקורונה אישר הערב (שני) את חידוש המסחר ופתיחת החנויות כבר ביום ראשון הקרוב. בפשרה בין חברי הליכוד לכחול לבן הוחלט כי המסחר יופעל בהתאם ל"תו סגול מצומצם" - שאומנם לא יותיר כניסה רק לבעלי תו ירוק או למחוסנים, אך ידרוש שמירת מרווחים גדולים יותר בין לקוחות ותפוסה נמוכה יותר בכל עסק.

על פי המתווה המלא עליו הצביעו השרים, ביום ראשון הקרוב ייפתחו חנויות הרחוב, הקניונים, הביגים, השווקים, המוזיאונים, הספריות, ובתי התפילה - ללא, כאמור, הגבלות של התו הירוק שדורש תעודת מתחסן או מחוסן, אלא לפי "התו הסגול המצומצם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ לנתניהו בקבינט: "אנו עוצרים תוכניות שנותנות שוחד בחירות"

כמעט 4 מיליון קיבלו חיסון ראשון; שיעור החיוביים היומי – 7.6%

נערכים לסערה: גנרטורים הועברו ליישובים; צפי לשיא בצריכת חשמל

מסעדה בתל אביב סגורה לקבל קהל ואיסוף עם החלת הסגר השלישי | צילום: רויטרס

המקומות שכן יפעלו תחת הגבלות התו הירוק הם: חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, בריכות שחייה, בתי תפילה, איים ירוקים (ים המלח) ומלונות - שלא יפעילו בשלב זה את חדרי האוכל, ואף יתנו כניסת ילדים בבדיקת קורונה שלילית מ-48 השעות האחרונות. מה שכן, בתי המלון יוכלו להפעיל בריכות ושירות חדרים.

השרים סיכמו גם כי כבר בתחילת השבוע הבא ישובו ללימודים תלמידי כיתות ה'-ו', י"א-י"ב הלומדים בערים ירוקות, צהובות או כתומות "גבוליות", שבהן רמות החיסון חצו את רף ה-70%. בקרוב, יתקיימו דיונים נוספים באשר לפתיחת מערכת החינוך עבור תלמידי ז'-י'.

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך

החל מיום שישי הקרוב, ולקראת חג פורים שיחול בשבוע הבא, השרים סיכמו על מתווה לבתי הכנסת, והחליטו להציע לכל בית תפילה שתי אופציות: הראשונה היא לקיים תפילה בנוכחות של עד עשרה מתפללים במבנה סגור או עד 20 איש בשטח פתוח. האופציה השנייה היא להפעיל את בתי הכנסת בהתאם לתו הירוק, ולאפשר תפוסה של עד 50%. כל בית כנסת, כאמור, יבחר את המתווה שלו.

באשר להגבלות על התקהלות, גם ביום ראשון לא תותר התכנסות של יותר מעשרה בני אדם בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח. רק בהמשך, בעוד כחודש, תותר התקהלות של עד 20 בני אדם במבנה סגור ו-50 איש בשטח פתוח, למעט ביישובים אדומים.

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

השלב השלישי, שגם אותו אישרו השרים וצפוי להתחיל ב-7 במארס, יכלול בתוכו גם את פתיחת בתי הקפה והמסעדות הקטנות - בהתאם ל"תו הסגול המצומצם". בחודש מארס - וכפוף לתו הירוק, ייפתחו המסעדות (בהזמנה מראש) וגני האירועים, וכן יינתן אישור לחזור להפעלה מלאה של בתי המלון.