כמעט 4 מיליון קיבלו חיסון ראשון; שיעור החיוביים היומי – 7.6%

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו אתמול כ-47 אלף בדיקות, אובחנו 3,446 נדבקים חדשים בקורונה, בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-54,803, מתוכם 990 במצב קשה, ובהם מתוכם 284 מונשמים

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי אתמול אובחנו 3,446 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-47 אלף בדיקות, מתוכן 7.6% היו חיוביות. בכך עלה מספר הנדבקים מתחילת המגפה ל-727,485, בהם כ-54 אלף עדיין פעילים, מתוכם 990 במצב קשה ובהם 284 מונשמים.

עוד עולה מהנתונים כי מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 5,403. מנגד, קרוב לארבעה מיליון ישראלים כבר חוסנו במנה הראשונה של החיסון נגד הנגיף וכ-2.5 מיליון חוסנו במנה השנייה ובכך חוסנו נגד המחלה באופן מלא.

אמש פרסם מכון כללית למחקר את ממצאי המחקר הכי מקיף שנעשה עד כה בעולם, אשר בחן כיצד השפיע החיסון נגד הקורונה על כ-600 אלף מחוסנים - בהשוואה ל-600 אלף בני אדם שטרם חוסנו. כלל המשתתפים במחקר, מיליון ו-200 אלף איש במספר, הינם מבוטחים של הקופה, שנתנה עד כה יותר מ-3 מיליון ו-200 אלף מנות חיסון.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מהנתונים עלה כי בקרב המחוסנים נרשמה ירידה של 94% בשיעור ההדבקה התסמינית, וירידה של 92% בשיעור המחלה הקשה, זאת בהשוואה לקבוצת המבוטחים שלא התחסנו. יעילות החיסון, הסבירו בכללית, נשמרת בכל קבוצות הגיל, לרבות בגילאי 70 פלוס - קבוצת גיל שלא ניתן היה להעריך בה את יעילות החיסון במחקר הקליני שערכו בפייזר, בשל היקפו המוגבל.

בין הנבדקים, כ-170 אלף מתחסנים בני 60 פלוס ו-430 אלף נוספים בגילי 59-16. בכללית הדגישו כי קבוצת המתחסנים נבחנה מול קבוצת ביקורת שהותאמה בקפידה, כך שכל מתחסן נבחן ביחס לאדם לא-מחוסן הדומה לו בסדרת מדדים, כמו: רמת הסיכון להדבק, רמת הסיכון לפתח מחלה קשה, מצב בריאות ועוד. יש לציין כי החלוקה לקבוצות נעשתה באופן דינמי, כך שאנשים עברו בין הקבוצות אם סטטוס ההתחסנות שלהם השתנה לאורך הזמן.

ובדיוק כמו ממצאים קודמים שנעשו בעניין, גם הפעם הנתונים הצביעו על יעילות גבוהה של החיסון בתקופה של שבעה ימים ויותר לאחר קבלת המנה השנייה. במחקר של כללית, היעילות נגד מחלה קשה שבוע אחרי החיסון השני נעה בין 99%-91%. בכללית הסבירו כי ככל שיעבור הזמן ויותר מחוסנים יקבלו את המנה השנייה, ניתן יהיה לדייק את טווח היעילות.