7,919 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 9.3% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי לאחר שבוצעו למעלה מ-88 אלף בדיקות, מספר הנשאים הפעילים עלה ל-73,707. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה זינק ל-4,888. מספר החולים הקשים עומד על 1,074

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 7,919 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו למעלה מ-88 אלף בדיקות, מתוכן 9.3% היו חיוביות. כמו כן, ביממה האחרונה מתו 31 חולי קורונה כתוצאה מסיבוכי המחלה, בכך מספר המתים זינק ל-4,888 בני אדם. בנוסף, מניין הנדבקים מפרוץ המגפה עלה ל-663,665, מהם מעל ל-73 אלף עדיין נשאים של הנגיף.

עוד עולה מהנתונים כי 1,074 מהחולים במצב קשה, מצבם של 371 מהם מוגדר קריטי, ובהם 292 מונשמים.  במקביל, מבצע החיסונים נמשך, כאשר עד כה חוסנו יותר משלושה מיליון ישראלים במנה הראשונה, וכ-1.8 מיליון איש קיבלו גם את המנה השנייה, ובכך חוסנו באופן מלא נגד הנגיף.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל אמזון הודיע: אפרוש מתפקידי עד סוף השנה

סקר חדשות 13: נתניהו נחלש, העבודה בראשות מיכאלי מזנקת

משרד המשפטים מתנגד לשחרורה המוקדם של ציפי רפאלי

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין צייץ הבוקר כי "אתמול ניתנו חיסונים ל-100 אלף ישראלים, 70 אלף מתוכם התחסנו במנה הראשונה". עוד הוסיף לכתוב: " משמעות הארכת הסגר מיום חמישי ליום ראשון בלילה היא עוד 200,000 איש שהופכים למחוסנים. נזק שולי לכלכלה מפני שמדובר בסוף שבוע, רווח גדול לבריאות".

פרויקטור הקורונה נחמן אש התייחס למבצע החיסונים בריאיון לרשת ב', ואמר: "אני מעריך שההחלטה על פתיחת החיסונים לכל הגילים תתקבל היום".

במקביל, לקראת ישיבת הממשלה שתתקיים היום ותכריע באשר לשאלת היציאה מהסגר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ נותרו חלוקים בדעותיהם ולכל אחד מהם תוכנית אחרת ליום שאחרי. המחלוקת הראשונה היא בשאלת מועד היציאה. נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מבקשים להאריך את ההגבלות עד לשבוע הבא - ואפילו לא מתחייבים להאריך אותן רק עד יום ראשון, אלא הסבירו כי קודם יבקשו לראות את נתוני התחלואה - ורק לאחר מכן יקבעו תאריך. מנגד, גנץ סבור שיש לצאת מהסגר כבר ביום שישי הקרוב.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

הנקודה השנייה עליה הצדדים חלוקים היא באשר למסחר. נתניהו ואדלשטיין חוששים מהתפרצות מחודשת של הקורונה, ולכן לא מעוניינים בפתיחת החנויות בקרוב. לעומתם, גנץ בעד לפתוח לכל הפחות שירותים של אחד על אחד כמו מספרות ומכוני יופי, וכן רוצה להתיר איסוף מזון ממסעדות ופתיחת צימרים למשפחות.