משרד המשפטים מתנגד לשחרורה המוקדם של ציפי רפאלי

מחלקת החנינות במשרד המשפטים תמליץ לשר גנץ שלא להיענות לבקשת החנינה של רפאלי, המרצה בימים אלה מאסר של שנה וחצי על עבירות המס שהורשעה בהן. הנשיא הוא זה שיכריע בסוף • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:10

לפני כמה שבועות הגישה ציפי רפאלי בקשת חנינה מהמאסר אותו היא מרצה בימים אלה, אולם הערב (שלישי) נודע לחדשות 13 כי מחלקת החנינות במשרד המשפטים עתידה להתנגד לבקשתה של רפאלי, ולהמליץ שלא לחון אותה לפני שתרצה את תום תקופת המאסר.

רפאלי, אמה של הדוגמנית בר רפאלי, הורשעה בעבירות מס ונשפטה למאסר של שנה וחצי. את בקשת החנינה היא הגישה בשל מצבה הרפואי, לאחר שחלתה בקורונה. מאז, היא כבר הספיקה להחלים ולכן, במשרד המשפטים סבורים כי אין סיבה שעונשה יקוצר - שכן מאז שהחלימה מהנגיף, לא חל שינוי במצבה.

בימים הקרובים תגיש מחלקת החנינות את העמדה הרשמית לשר המומנה בני גנץ, אשר יחתום עליה ויעביר אותה הלאה - לנשיא המדינה ראובן ריבלין. בסופו של דבר, ולמרות שלעמדת משרד המשפטים יש משקל גדול, מי שיכריע בעניין הוא ריבלין עצמו.

לכתבות נוספות בנושא >>

לאחר שסירבה לקבל טיפול באסף הרופא: ציפי רפאלי תוחזר לכלא

רופאה של ציפי רפאלי: "נשקפת סכנה לחייה – זקוקה לאשפוז"

ציפי רפאלי נגד נווה תרצה: האם שב"ס מונע ממנה טיפול רפואי?

ציפי רפאלי
ציפי רפאלי | צילום: חדשות 13

כאמור, בחודש שעבר נדבקה רפאלי בקורונה לאחר שנשלחה לתורנות מטבח על אף היותה בקבוצת סיכון. אז, שלח רופאה האישי מכתב לשב"ס שבו הביע את חששו ממצבה הרפואי וטען כי נשקפת סכנה לחייה משום שהיא סובלת ממחלת לב. הרופא דרש לשחררה באופן מיידי לאשפוז בבית החולים, אך בשירות בתי הסוהר השיבו כי כל עוד היא אינה סובלת מתסמינים הקשורים לקורונה - היא תישאר בתא שלה.

רק בהמשך, ובעקבות לחץ ציבורי, ביקשו בשירות בתי הסוהר להעביר אותה לטיפול בבית החולים אסף הרופא - אומנם היא סירבה, והתעקשה להתאשפז דווקא בבית החולים תל השומר, שם היא מטופלת בדרך כלל. בשירות בתי הסוהר שוב סירבו ולכן, בסופו של דבר, רפאלי חזרה לכלא.