ירושלים תחת סגר: עשרות מחסומים נפרסו ב"אזורים המוגבלים"

לאחר שהממשלה אישרה את תקנות החירום שאוסרות כניסה ויציאה מ-4 רובעים בבירה עד 15 באפריל, שוטרים החלו לאכוף את ההנחיות. בין השכונות שהתנועה בהן הוגבלה: מאה שערים, גבעת שאול ורוממה

זמן צפייה: 03:59

מגפת הקורונה: הסגר על ירושלים החל היום (ראשון) ויימשך עד ל-15 באפריל. המשטרה פרסה עשרות מחסומים בכניסה וביציאה מהרובעים 3,21, ו-5 שהוכרזו "מוגבלים". התנועה מותרת בתוך הרבעים, אך מעבר ביניהם יאסר.

בין השכונות עליהן יוטלו ההגבלות: רמות, רמת שלמה, נווה יעקב, הר נוף, גבעת שאול, קרית משה, רחביה - בין הרחובות קרן קיימת לישראל עד רחוב רמב"ן (כולל), נחלאות, מקור ברוך, רוממה, עזרת תורה, גאולה, מאה שערים, בית ישראל, מוסררה, בית וגן וגבעת מרדכי. כאמור, על כל אחד מהאזורים יחולו ההגבלות המפורטות בתקנה 3 לתקנות שעת חירום, ותתאפשר יציאה מאזור הרובע לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש של רשות החירום הלאומית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אורלי לוי-אבקסיס: יש להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו

הממשלה אישרה: כל השבים מחו"ל יועברו למתקן בידוד מטעם המדינה

חזרת המשק בהדרגתיות: אסטרטגיית היציאה מהמשבר של משרד הבריאות

חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה
חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה | צילום: רויטרס

בתוך כך משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר המתים מהמחלה בישראל עלה ל-103 בני אדם. מניין הנדבקים עלה ל-10,878, מתוכם 174 חולים במצב קשה, ובהם 123 מונשים - ירידה מאז אתמול, אז היו 129. 155 מהישראלים שלקו בנגיף חולים במצב בינוני ו-9,058 קל, 1,388 החלימו ושוחררו.

ירושלים ובני ברק ממשיכות להיות הערים בהן יש את מספר החולים הגבוה ביותר כאשר בראשונה יש 1,959 ובשנייה 1,806. כמו כן, שיעור החולים ל-100 אלף איש בערים אלו הוא 214 ו-925 בהתאמה. נתון זה גבוה גם בקרית יערים, כפר חב"ד, כוכב יעקב, אפרת ואלעד, שביישובים אלו השיעור הוא 683, 654, 639, 599 ו-518 בהתאמה.

מוקדם יותר היום הממשלה אישרה את תקנות החירום, לפיהן כל החוזרים מחו"ל יועברו למלוניות ומתקני בידוד מטעם המדינה, שיפעיל משרד הביטחון. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, יוכל לאשר מקרים חריגים שיועברו לבידוד במקום אחר מסיבות הומניטריות או בריאותיות, רק לאחר התייעצות עם פיקוד העורף.