חזרת המשק בהדרגתיות: אסטרטגיית היציאה מהמשבר של משרד הבריאות

כחלק מהתוכנית שנועדה להחזיר לעבודה מאות אלפי ישראלים, תעשיית ההייטק ומשרדים שונים יוחזרו בשלב הראשון. תחול הקלה בהגבלות התנועה, שיימשכו בעיקר באזורים שיסומנו בעייתיים • למסמך המלא

זמן צפייה: 01:08

מגפת הקורונה: במשרד האוצר הזהירו הלילה (ראשון) כי המשך ההסגר במתכונתו הנוכחית עלול להוביל לאסון כלכלי ולקריסה של המשק. לכן, במשרד הבריאות גיבשו תוכנית יציאה אסטרטגית, שאמורה להחזיר מאות אלפי ישראלים למקומות העבודה.

על פי התוכנית, ראשית יוחזרו לעבודה תעשיית ההייטק והמשרדים - רואי חשבון, עורכי דין ביחד עם המפעלים, בעיקר אלו שמייצאים תחת כללי בטיחות מחמירים. הקניונים ורשתות המסחר יישארו סגורים בשלב הראשון, למרות תרומתם להעסקת עובדים במשק, בגלל חשש להימשכות המגפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת השרים אישרה: סגר על 4 רובעים בי-ם מ-12:00 ועד יום רביעי

מניין מקרי המוות עלה ל-101: בת 53 ללא מחלות רקע מתה בהדסה

מנדלבליט: "לא מנעתי מהממשלה לפעול לבידוד השבים מחו"ל"

אסטרטגיית היציאה מהמשבר הכלכלי by news10 on Scribd

הגבלות התנועה שהוחלו על הציבור בשבועות האחרונים יתמתנו בהדרגה, אך רק באזורים שיוכרזו נקיים באופן יחסי מהמחלה, בעוד אזורים שיסומנו כבעייתיים יישארו בסמגרת המגבלות הנוכחיות והאוכלוסייה בהם לא תורשה לנוע באופן חופשי. כמו כן, בתוכנית הבהירו כי הם נגד בידוד הקשישים.

בנוסף, על פי התוכנית, יש לקטוע את שרשראות ההדבקה בעזרת שלוש פעולות מתאומות: מכלול בדיקות של כ-17 אלף בדיקות ביום, שיאפשר לבצע בדיקה ולקבל תשובה תוך 24 שעות, מכלול חקירות, שיודע בזמן קצר וברמת סמך גבוהה, להצביע על מעגל המגעים ההדוקים של החולה, כך שבסבירות גבוהה כלל המודבקים שלו נמצאים בתוך קבוצה זו, ומכלול בידודים, שיאפשר הכנסת האנשים שבאו במגע הדוק עם החולה לבידוד.

אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב
אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב | צילום: רויטרס

בתוך כך, ועדת השרים אישרה הלילה החלת סגר על ארבעה רובעים בירושלים מהיום בשעה 12:00 ועד יום רביעי. רובעים 3,2,1 ו-5 יוגדרו כ"אזור מוגבל" ולא תתאפשר מהם יציאה מלבד לצרכים חיוניים או באישור רשות החירום הלאומית.

התנועה תותר בתוך הרבעים, אך מעבר ביניהם יאסר. בין השכונות עליהן יוטלו ההגבלות: נווה יעקב, רוממה, רמת שלמה, רמת אלון, הר נוף, גבעת שאול, הבוכרים, מקור ברוך, גאולה ומאה שערים. כאמור, על כל אחד מהאזורים יחולו ההגבלות המפורטות בתקנה 3 לתקנות שעת חירום, ותתאפשר יציאה מאזור הרובע לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים, הליך משפטי וכל צורך חיוני אחר באישור מראש של רשות החירום הלאומית.