מודלים של משרד הבריאות מציגים: עלייה חדה בתמותה בשבוע הבא

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר מקרי המוות בעשרה הימים הבאים יהיה גבוה יותר מאלו בשבוע האחרון, בעקבות מניין החולים המונשמים בבתי החולים והתפרצות המגפה לפני כשלושה שבועות

זמן צפייה: 06:45

מגפת הקורונה: ממודלים שמוצגים בתוך מערכת הבריאות עולה כי בעשרה הימים הקרובים תהיה עליה בתמותה, ויהיו מקרי מוות רבים יותר מאשר בשבוע האחרון - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. עם זאת, חשוב לציין כי לא מדובר בהתפרצות חדשה, אלא מצב שנגרם בעקבות מספר החולים המונשמים בבתי החולים והתפשטות המחלה לפני כשלושה שבועות.

כמו כן, בעקבות הבירוקרטיה בישראל תתעכב פתיחת המעבדות של חברת "MyHeritage" ושל ענקית הסינית "BGI". יתרה מזאת, הסינים אף הזהירו את ישראל שאם היא לא תפעל מהר ייגמר החומר והציוד. לבסוף, זה מה שקרה - מדינות אחרות, ואוסטרליה בעיקר, התקדמו לראש התור, ונוצר מחסור בחומרים. לכן, המועד של פתיחת אותה מעבדה נדחה מסוף חודש אפריל לתחילת חודש מאי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליצמן נגד בכירי משרד הבריאות: דרישת הארכת הסגר – לא על דעתי

פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירה נגד רשת הדיור המוגן "משען"

ריבלין מתנצל על שבתו עשתה עמו את הסדר: "מבין התגובות הקשות"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, מספר הבדיקות בשבוע האחרון ירד והתבצעו פחות מ-5,000 בדיקות ביום, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לבצע יותר מ-10 אלף בדיקות ביום. לכן, קשה מאוד להבין את מגמות ההתפשטות של המגפה בישראל.יש לציין כי מספר הבדיקות הנמוך נוצר בעקבות המחסור בחומרים.

מהבדיקות שכן נעשו ניתן ללמוד כי יש זינוק במספר ההדבקות שנגרמו מישראלים שחזרו מחו"ל. בעקבות ויכוח על סמכויות בין משרד ראש הממשלה למשרדו של שר הביטחון נפתלי בנט. על כן, נוצרה פרצה, וכתוצאה מכך אין פיקוח על האנשים שחזרו ארצה וצריכים לשהות בבידוד.

במקביל, ראשי הערים החליטו לפעול כדי שדיירי בתי האבות שבתחומם ייבדקו לקורונה. בערים כמו הרצליה, רמת גן ובאר שבע ראשי העיריות החליטו לנקוט ביוזמה ולקחת תחת אחריותם את הטיפול בבתי האבות. עם זאת, לא ברור מידת יכולתם לעשות זאת, והיא תלויה בהשפעה שיש לכל אחד על שר הבריאות יעקב ליצמן.