מקרה מוות שני בישראל מקורונה: אישה בת 67 עם מחלת רקע

מלכה קבע הייתה מונשמת במצב קשה בביה"ח וולפסון. מצבה הידרדר בשל מחלה קשה • פרסום ראשון: מנכ"ל משרד הבריאות הקים צוות לבחינה מחדש של מדיניות הבדיקות ואיתור חולים

זמן צפייה: 01:17

מגפת הקורונה: מקרה מוות שני נרשם היום (שלישי) בישראל בעקבות הנגיף - מלכה קבע, אישה בת 67 עם מחלת רקע קשה מתה בבית החולים וופלסון. היא הייתה מונשמת במצב קשה בטיפול הנמרץ וקיבלה טיפול אינטנסיבי, אך למרות זאת מצבה הידרדר.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות הקים צוות לבחינה מחדש של מדיניות הבדיקות, איתור וסיקור חולים. זאת, בעקבות ההנחייה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיום דיון ארוך שנערך אתמול. סביב הבדיקות יש מחלוקת עמוקה בצמרת הרפואית בישראל - מצד אחד עומדים בכירי משרד הבריאות, ובראשם הפרופסור סיגל סדצקי, שאומרים שהגברת מספר הבדיקות כרגע אינו נחוץ ויש להתמקד בעיקר בהסגרים. מולם ניצבים מנהלי בתי חולים ואחרים שטוענים שרק באמצעות בדיקות נרחבות יותר באוכלוסייה, יהיה ניתן לאתר את הנשאים של הנגיף.

במקביל, בית החולים שערי צדק עדכן כי הפג בן החודשיים שאושפז שם בשל חשד לקורונה לא נושא את הנגיף. שלוש בדיקות חדשות שנעשו לפג חזרו כולן עם תוצאה שלילית. כמו כן, כל הפגים ששהו בקרבתו נבדקו והתוצאות חזרו תקינות.

לכתבות נוספות בנושא >>

הגבלות תנועה וביטול תחב"צ: הטיוטה הראשונית של ההנחיות החדשות

צה"ל נערך להסגר: יקצה שמונה גדודים לא חמושים לסייע למשטרה

האבטלה ממשיכה לזנק: מעל 600 אלף נרשמו החודש בשירות התעסוקה

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

מוקדם יותר היום משרד הבריאות הודיע כי מניין הנדבקים בנגיף בישראל עלה ל-1,656 בני אדם, עלייה של 15%. מתוכם 31 מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, 47 באורח בינוני ב-1,528 במצב קל. כזכור בסוף השבוע אדם אחד מת מסיבוכי המחלה ועד כה 49 החלימו. כמו כן, כ-135 אלף ישראלים שוהים בבידוד.

בתוך כך, המטה לביטחון לאומי הפיץ היום טיוטה ראשונית של תקנות החירום החדשות, שיובאו לאישור הממשלה מאוחר יותר.

בטיוטה, שתוקפה יהיה לשבוע בלבד, ביקש המטה החמרה של הגבלות התנועה הרגלית, ביטול התחבורה הציבורית בכלל וצמצום סוגי הטקסים הדתיים שאליהם תותר יציאה.

סעיפי הטיוטה הם:

• תותר יציאה, לצורך להתאווררות, למרחק של עד 100 מטר מהבית.

• יצומצמו סוגי הטקסים הדתיים שאליהם ניתן יהיה לצאת מהבית. תותר יציאה מהבית רק לצורך הלוויה. תיאסר יציאה מהבית לצורך חתונה, טבילה במקווה ותפילה בבית כנסת.

• יצומצמו סוגי השירותים הרפואיים שלקבלתם ניתן לצאת מהבית. ההיתר יהיה רק לקבלת שירות רפואי דחוף שלא ניתן לדחות.

• יותרו שירותי משלוחים אך ורק של מזון, תרופות ומוצרי הגיינה.

• תותר פתיחת אך ורק של חנויות לממכר מזון, בתי מרקחת וחנויות שעיקר עיסוקן מוצרי הגיינה (רשתות פארם).

• לא תותר נסיעה ברכב פרטי של יותר מאדם אחד – אלא במקרה שבו כל הנוסעים הם מאותו בית מגורים. בתקנות הקודמות מותר היה לנסוע באותו 2 אנשים שגרים בשני מקומות מגורים שונים.

• בנסיעה במונית תותר הסעה של נוסע אחד בלבד בנוסף לנהג.

• לא תותר תחבורה ציבורית למעט הסעות מאורגנות לעובדים חיוניים.