צה"ל נערך להסגר: יקצה שמונה גדודים לא חמושים לסייע למשטרה

דו"צ מסר כי אם יוחלט על הסגר, חיילים שיעברו הכשרה ייעודית אך לא יקבלו סמכות שיפוטית על אזרחים, יתגברו את המשטרה • נפתחה מעבדה פנים צה"לית לבדיקות קורונה בקרב חיילים

זמן צפייה: 04:00

מגפת הקורונה: צה"ל החל בהיערכות לקראת הסגר וככל הנראה יקצה שמונה גדודים מבסיסי ההכשרה לסיוע למשטרה - כך סיפר היום (שלישי) דובר צה"ל, הדי זילברמן, בשיחה עם הכתבים הצבאיים. על פי זילברמן, החיילים שיוצמדו לשוטרים יעברו הכשרה ייעודית, לא יישאו נשק ולא תהיה להם סמכות שיפוטית על אזרחים. כמו כן, פיקוד מרכז נערך לאכיפת הסגר ביהודה ושומרון. נוסף על כך, גיוסו אלף חייילם מיחידות הקישור לסיוע לרשויות המקומיות, כדי לעזור במתן מזון ותרופות לאוכלוסיות בסיכון.

בתוך כך, נפתחה מעבדה פנים צה"לית לבדיקות קורונה בקרב מאות חיילים ביום. המעבדה מבוססת על מעבדה קודמת של בדיקות DNA של הרבנות הצבאית. עד כה בצבא יש 23 חולים, כולם במצב קל, ו-5,600 חיילים שוהים בבידוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-1,656; 31 במצב קשה

האבטלה ממשיכה לזנק: מעל 600 אלף נרשמו החודש בשירות התעסוקה

200 אלף אזרחים זכאים: מסתמן – כך ייראה המענק המשופר לעצמאים

גיוס מחזור מארס 2020 של היחידות הקרביות בצה''ל, בצל משבר הקורונה
גיוס מחזור מארס 2020 של היחידות הקרביות בצה''ל, בצל משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

במקביל, צה"ל יסייע לחוזרים מחו"ל, כאשר פיקוד העורף יקלוט את הרכבות האוויריות על פי הנחיות משרד הבריאות. הנוסעים יוכנסו לשים לבידוד במלון או בידוד ביתי. עד כה נקלטו 200 חוזרים שבים מאיטליה במלון בצפון, ובהמשך תגיעה רכבת האווירית מהודו.

עוד הודיע צה"ל כ ישתתף בפרוייקט התנדבותי, במסגרתו יתפעלו 70 חיילים, נגדים, קצינים ואזרחים עובדי צה"ל מרכז לוגיסטי שיקלוט ויארוז מנות מזון עבור קשישים וקשיי יום. זאת באמצעות הקמת פסי אריזה ייעודיים, שיפעלו לאספקת מנות 45 אלף מנות.

בד בבד, עשרות חיילים נצפו מתקהלים היום בעיר הבה"דים שבדרום, בכניסה לחדר האוכל שבבסיס, בניגוד להנחיות.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2403201213' autoplay='0' credit='' desc='עשרות חיילים מתקהלים בעיר הבה"דים' kid='1_uz7g8oxp' duration='4'']

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "הפקודות וההנחיות בכל הנוגע להתכנסויות מפקדים וחיילים בצה"ל הן מדויקות וברורות וככלל מיושמות כלשונן בכל יחידות הצבא. מטבע הדברים, מאפייני השירות עשויים לייצר מצבים זמניים שבהם נוצרת התקהלות לזמן קצר - אך אין בהם כדי להעיד על התנהלות היחידות ויישום ההנחיות. מפקדי צה"ל פועלים לאכיפת הפקודות והנהלים המחייבים וכך גם המשרתים כולם. צה"ל ממשיך בעשייה הביטחונית ההכרחית לצד שמירה קפדנית על בריאות המשרתים".

הבוקר, משרד הבריאות הודיע כי מניין הנדבקים בנגיף בישראל עלה ל-1,656 בני אדם, עלייה של 15%. מתוכם 31 מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, 47 באורח בינוני ב-1,528 במצב קל. עד כה אדם אחד מת מסיבוכי המחלה ו-49 החלימו. כמו כן, כ-135 אלף ישראלים שוהים בבידוד.

במקביל, שירות התעסוקה דיווח כי במהלך הלילה נוספו 31,146 דורשי עבודה נוספים. מתחילת חודש מארס, נרשמו 615,834 בני אדם בשירות, כש-91% מהם נמצאים בחופשה ללא תשלום. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שיעור המובטלים מכלל המועסקים עומד היום על 18.6%. אך חשוב להבחין כי בלשכה לא סופרים עובדים בחופשה ללא תשלום כמובטלים. לכן, השיער נמוך משמעותית מהקיים בשטח.

לנוכח המגבלות החדשות של משרד הבריאות, הצפויות להתפרסם במשרד האוצר מוטרדים מהמחיר שההסגר המלא יגבה מהמשק. בכירים באוצר טענו כי בהמלצות שמובאות בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי משרד הבריאות, השיקול הכלכלי לא מובא מספיק בחשבון.