טיוטת התקנות החדשות: מאסר או קנס למי שיתרחק מעל 100 מ' מבית

תותר יציאה בין היתר כדי להגיע למקום עבודה, להצטייד במזון ותרופות, ולקבל שירות רפואי. תחבורה ציבורית תותר למקומות העבודה בלבד. בישיבת הממשלה נערכים דיונים על הנוסח המתוקן

כבאים מחטאים רחובות באיראן מפני נגיף הקורונה
כבאים מחטאים רחובות באיראן מפני נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: הערב (שלישי) הממשלה תדון בתקנות החדשות שיועברו במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. טיוטת התקנות כוללת מאסר של שישה חודשים או קנס למי שיתרחק למעלה מ-100 מטרים מביתו. לפי הטיוטה - תיאסר הפעלת קניונים, שווקים פתוחים והפעלת דוכן בשוק. כמו כן תאיסר הפעלת עסק - גם מתוך הבית. בחנויות מזון ובבתי מרקחת ואופטיקה - יותר יחס של ארבעה לקוחות על כל קופה רושמת בלבד.

עוד עלה מהטיוטה כי תותר יציאה למקומות עבודה שאושרו, להצטייד במזון ותרופות, לקבל שירות רפואי, לתרום דם, להשתתף בהליך משפטי, להפגין, להגיע לכנסת, לקבל טיפול במסגרת רווחה, להתאוורר 100 מטרים מהבית בלבד ולזמן קצר, להשתתף בחתונה, הלוויה, ברית או תפילה בהשתתפות עד 10 אנשים, להגיש סיוע לאדם אחר או אדם במצוקה, להעביר קטין בין בתי הוריו השונים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

בתוך שעות: מקרה מוות נוסף מקורונה – בן 87 עם מחלת רקע

מקרה מוות שני בישראל מקורונה: אישה בת 67 עם מחלת רקע

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

יותרו משלוחים בתחומים ספציפיים - ללא מגע או קשר פיזי בין הלקוח לשליח. תחבורה הציבורית תפעל למקומות העבודה בלבד ובמונית יוכל לנסוע עובד אחד בלבד. כל מעסיק  אחראי לבצע בדיקות חום לעובדיו - תיאסר כניסה מעל 38 מעלות. מעסיקים יקבלו זמן היערכות של 48 שעות בלבד לתקנות לפני שיתחילו לקנוס אותם

השר לביטחון פנים גלעד ארדן צפוי לדרוש בישיבת הממשלה לאפשר 12-24 שעות של היערכות למשטרה לפני כניסתן לתוקף של הגבלות התנועה החדשות. בשלב זה עדיין יש מחלוקת לגבי נוסח התקנות בגלל השאלה האם ניתן לאכוף בצורה מבחינה משפטית או לא את ההגבלות על האזרחים. כאמור, הנוסח המתוקן יובא לאישור הממשלה הערב.