מניין המתים מקורונה עלה ל-231; 16,193 חולים - בהם 82 מונשמים

קשיש בן 86 מת בבית החולים פוריה והפך לקורבן ה-22 מבית האבות "היוקרה" שביבנאל. מספר החולים הפעילים כעת עומד על 6,329, מתוכם 103 במצב קשה, 66 בינוני ו-6,160 קל. 9,634 מהנדבקים החלימו

זמן צפייה: 03:57

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי מספר מקרי המוות מהנגיף בישראל עלה ל-231. מניין הנדבקים טיפס ל-16,193, מתוכם החלימו 9,634 בני אדם. 103 מהחולים כעת במצב קשה, ובהם 82 מונשמים. כמו כן, 66 הוגדרו בינוני ו-9,634 קל.

מוקדם יותר היום הלך לעולמו חולה קורונה בן 86 בבית החולים פוריה שבטבריה, לאחר שסבל ממחלות רקע קשות, והפך למת ה-22 מבית האבות "היוקרה" שביבניאל. הוא אושפז במצב קשה, מורדם ומונשם משבוע שעבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הצעדים הבאים: פתיחת משרדי ממשלה והחזרת בני 67 ומעלה לעבודה

היום: דיון דרמטי בבג"ץ בעתירות נגד הטלת מנדט על נתניהו

רוכב טרקטורון נהרג בתאונה עם שני כלי רכב סמוך לאשקלון

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

בתוך כך, חזרו לשגרת לימודים בצל התפרצות מגפת הקורונה מאות אלפי תלמידי כיתות א' עד ג' וי"א-י"ב. עם זאת, במספר רשויות החליטו כי הלימודים לא ייפתחו - במחאה על חוסר הסדר והזמן להיערך בהתאם. בהמשך השבוע צפויים להיפתח בתי ספר נוספים. יש לציין כי בירושלים רק 55% הגיעו בחינוך הממלכתי הגיעו ליום הלימודים, כאשר בחינוך הממלכתי דתי הגיעו אפילו פחות ורק 30% מהתלמידים הגיעו. בסך הכול 40% מהתלמידים בעיר חזרו לפעילות חינוכית.

אמש הוחלט בישיבת הממשלה להכליל את המגזר הציבורי ב"תו הסגול", כך שתתאפשר פתיחה של משרדי הממשלה והחזרת העובדים עוד השבוע - בינתיים ללא קבלת קהל. נוסף לכך, יבוטלו ההגבלות על עבודה של בני 67 ומעלה, שעד כה נאסרה חזרתם.

בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח
בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח | צילום: רויטרס

על פתיחת הקניונים יתקיים מחר דיון נפרד, והנושא לא צפוי לעלות בממשלה הערב. באוצר לוחצים לחדש את פעילותם כבר מיום שלישי הקרוב בעזרת אפליקציה למעקב אחר הנכנסים, אבל במשרד הבריאות עדיין מתנגדים. גם רשות הפרטיות במשרד המשפטים מעורבת, לאחר שפרסמה חוות דעת שלפיה יש להגביל את איסוף הפרטים באפליקציה הממשלתית מחשש לדליפת מידע, ולהיפטר מהם בהזדמנות הראשונה.

במשרד האוצר מפתחים תוכנית להפעלה הדרגתית של מכוני כושר, בריכות, קולנוע, שמורות טבע, פארקים וחופי ים - אך טרם הגיעו להסכמות עם משרד הבריאות בסוגיה. זאת, במיוחד לגבי חופי הים המוכרזים - בשל צפיפותם הרבה בעונה הזו.