הסתיימה ישיבת קבינט הקורונה: לא הוחלט על הגבלות חדשות

בנט הנחה להציג תוכנית לקיצור הבידוד והוחלט לקדם בדיקות בקייטנות. נדחתה הדרישה לבידוד להורים עם ילדים שנדבקו. פרופ' אש: נשקול אפשרות של סגר אם יהיו מאות חולים

זמן צפייה: 06:02

בסיום ישיבת קבינט הקורונה היום (רביעי) הוחלט כי בשלב זה לא יוטלו הגבלות נוספות על הציבור. בנוסף, הוחלט על קידום של בדיקות במחנות קיץ וקייטנות, קיום בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים והגברת מבצע החיסונים הארצי. דרישת משרד הבריאות לבידוד להורים עם ילדים מאומתים נדחתה.

בישיבה, בה השתתפו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרים נוסים ובכירי משרד הבריאות, נקבע כי יש לצמצם למינימום פגיעה בלככלה ובשגרת החיים ולהתמקד במספר החולים הקשים ובמדד R - מקדם ההדבקה - ולעבוד לפי מדדים אלו. בתוך כך, משרד הבריאות הורה לבתי החולים להיערך לפתיחת מחלקות הקורנה שוב.

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש, אמר בתדריך לתקשורת כי ישנה כוונה "להרחיב את חובת הבידוד למחסונים למדינות עם אזהרת מסע חריפה". עוד הוסיף כי וריאנט דלתא מדבק יותר ולכן נדרש אחוז מתחסנים גבוה יותר בקרב האוכלוסייה על מנת לבלום את התפשטותו. על פרסום חדשות 13 כי תיבדק אופציה לקיצור הבידוד אמר: "נבחן את המתווה כדי לא לגרום לעלייה בתחלואה.לגבי ההגבלות, הבהיר כי אפשרות של סגר תישקל רק אם יהיו מאות חולים. "אנחנו לא דנים בהחזרת מסיכה לחללים פתוחים", הוסיף אש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כבר מספטמבר: הזכאות לסבסוד מעונות יום לילדים תישלל מאברכים

האסון בגיבוש צנחנים: צעדים פיקודיים נגד שלושה תתי אלופים

"סכנה בריאותית עולמית": זן הקורונה החדש שמכה בדרום אמריקה

סקר חדשות 13: רק 35% בטוחים באמינות החיסון

בסקר חדשות 13, נמצא כי 35% מהישראלים מאמינים ביעליות החיסון ברמה גבוהה, 40% ברמה בינונית ואילו 23% ברמה נמוכה בלבד. הסקר נערך על ידי קמיל פוקס בקרב 702 ישראלים, מהם 602 מהמגזר היהודי ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלאדה. טעות הדגימה היא 3.8%.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0707212036' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_f0eysi4c' duration='66'']

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 521 נדבקים חדשים בקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז חודש מרץ. זאת, לאחר שבוצעו אמש כ-85 אלף בדיקות ומתוכן 0.7% היו חיוביות. עוד עולה מהנתונים כי מספר החולים הקשים עלה ל-40, מתוכם 16 מונשמים, ומספר כלל החולים הפעילים הוא 3,274. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,429.

לפי מודל הרמזור, היישובים כפר יונה ומעלה אדומים מוגדרים כאדומים. כמו כן, היישובים תל אביב, ראשון לציון, רחובות, יהוד, קרית אונו, גני תקווה, הרצליה, רעננה, כפר סבא, כוכב יאיר, רבבה, שערי תקווה, פרדסיה, נתניה ובית יצחק מוגדרים כצהובים. הערים פתח תקווה, הוד השרון וצופים מוגדרות ככתומות.