כבר מספטמבר: הזכאות לסבסוד מעונות יום לילדים תישלל מאברכים

ליברמן משנה את הקריטריונים להנחה במעונות יום של ויצ"ו ונעמ"ת כך שמעוד חודשיים בני זוג יהיו זכאים לה רק אם שניהם עובדים לפחות חצי משרה. הצעד צפוי לשלול סבסוד ל-18 אלף משפחות

זמן צפייה: 01:44

משרד האוצר החליט היום (רביעי) לשנות את הקריטריון להנחה במעונות יום של ויצ"ו ונעמ"ת, בסך של כ-900 שקלים לילד בחודש, כך שהזכאות להנחה תישלל ממשפחות האברכים, כבר מספטמבר.

על פי הקריטריונים החדשים, זכאות לסבסוד לילד תהיה רק במקרה ששני בני הזוג עובדים לפחות 24 שעות בשבוע, כלומר לפחות חצי משרה, או לחלופין שאחד מבני הזוג עובד והשני לומד - אך רק לימודים מוכווני תעסוקה, לא כולל אברכים בישיבות. יש לציין כי הקריטריון החדש אינו מצריך תיקון חקיקה בכנסת, אלא רק פרסום מבחני תמיכה חדשים על ידי משרד הכלכלה בראשות אורנה ברביבאי.

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

מטרת הצעד, שצפוי לשלול סבסוד ל-18 אלף משפחות שבהן 21 אלף ילדים בגילים הרלוונטיים, הוא לסבסד רק משפחות המשולבות במעגל העבודה היצרני או המעוניינות להשתלב בו. המהלך יחסוך לאוצר כ-400 מיליון שקלים בשנה.

במקביל, הנחה ליברמן את בכירי משרדו לגבש תוכנית חינוך חינם מגיל אפס למשפחות עובדות - אך זו נמצאת עדיין בעבודת מטה באוצר, ותובא רק לקראת דיוני התקציב או אחריהם.

יו"ר יהדות התורה משה גפני הגיב להחלטת משרד האוצר ומסר כי "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו. אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא ייתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

יו"ר ש"ס  אריה תקף את ליברמן: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים. ליברמן בצעד דורסני ומורשע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".