מספר המתים מקורונה עלה ל-212; מניין המחלימים גדול מהחולים

משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים קשה עלה ל-120, בהם 91 מונשמים. מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-15,782 בני אדם, 85 בינוני ו-7,436 קל. 7,929 ישראלים החלימו לעומת 7,641 שחולים כעת

זמן צפייה: 03:29

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי מספר מקרי המוות מהנגיף בישראל עלה ל-212. מניין הנדבקים עלה ל-15,782, מתוכם 120 במצב קשה ובהם 91 מונשמים. כמו כן, 85 מהחולים במצב בינוני ו-7,436 במצב קל. מתוך כלל הנדבקים, 7,929 ישראלים החלימו, לעומת 7,641 שחולים כעת.

אתמול החל סגר יום העצמאות, שיסתיים הערב בשעה 20:00. בשל הסגר התנועה בין ערים אסורה כמו גםפתיחת סופרמרקטים, מסעדות וחנויות לממכר מזון. שאר הגבלות התנועה יישארו כפי שהן. עוד אושר כי יתאפשר קיום של חתונות בשטח פתוח ובהשתתפות של עד 19 אנשים תוך שמירת מרחק של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם. למרות הסגר, הממשלה אישרה במשאל טלפוני מופעי זיקוקים. בסיום הסגר תבוטל המגבלה שמאפשרת לבצע פעילות גופנית בטווח של 500 מטרים בלבד ממקום המגורים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שעות של חיפושים: נעצר הגבר החשוד ברצח אשתו בחולון

מתווה החזרה ללימודים: כיתות א'-ג' ילמדו חמישה ימים בשבוע

חשש בישראל: הסגר ברשות יעורר פיגועים נוספים במהלך הרמדאן

בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח
בעל חנות במחנה יהודה בירושלים בודק חום ללקוח | צילום: רויטרס

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס להחלטה: "מברך על ביטול המגבלה הקיימת על פעילות ספורט עד 500 מטר מהבית, כפי שדרשתי בשתי ישיבות הממשלה האחרונות. כעת ניתן לבטל עוד הגבלות על תחומים מסויימים, כמו למשל מכוני הכושר והצימרים ברחבי המדינה. צריך לאפשר לציבור 'להתאוורר' יחד עם המשך המאבק בקורונה וההקפדה על הכללים".

כמו כן, הממשלה אישרה כי מלונות וצימרים צמודי קרקע ובעלי קומה אחת של חדרים יהיו יכולים להיפתח ביום ראשון לאחר יום העצמאות. זאת כצעד ראשון בדרך להחזרת ענף התיירות לפעילות, ובימים הקרובים משרד הבריאות יגבש תו תקן סגול לבתי העסק בתחום זה. יש לציין כי החזרה לפעילות תעשה בכפוף לאי-החמרה בתחלואה עד ליום ראשון.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, בתום דיון שנערך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יושבי ראש ועדי השווקים, הוחלט להחזיר בהדרגה את השווקים הפתוחים לפעילות תחת הגבלות בריאותיות.  בדיון, שבו השתתפו בין היתר גם שר הכלכלה וראש עיריית ירושלים, סוכם כי הצדדים יגבשו מתווה לחזרה של השווקים לפעילות - בכפוף לוויסות הכניסה למתחמים ושמירה על כללי הריחוק החברתי לפי כללי התו הסגול".

בשבוע הבא צפויות הקלות נוספות: פתיחת הקניונים, היתר מחודש להגיע לשמורות הטבע והפעלת בתי קולנוע. השרה מירי רגב פועלת לפתוח גם מכוני כושר ובריכות – אך לא בטוח שזה יאושר ע"י משרד הבריאות. חופי הים יישארו סגורים, וכך גם תיאטראות ואולמות מכל הסוגים.