מחשש שהיו בקרבת התיירים שחלו בנגיף: תלמידים מב"ש ישהו בבידוד

משרד הבריאות הנחה 30 תלמידי כיתה ח' ו-3 מורים מ"מקיף טוביהו" להישאר בביתם בעקבות חשש שבאו במגע עם המשלחת מקוריאה הדרומית. אצל מורה אחד זוהו תסמינים והוא נשלח לבדיקה בביה"ח סורוקה

זמן צפייה: 06:49

נגיף הקורונה: משרד הבריאות הנחה היום (שבת) 30 תלמידים מבאר שבע ושלושה מורים להישאר בבידוד, בעקבות חשש ששהו בקרבת קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית שתשעה מהם אובחנו כחולים עם חזרתם לארצם.

אחד מהמורים נשלח לבדיקה בבית החולים סורוקה לאחר שהתפתחו אצלו תסמינים, אך עוד לא התקבלו תוצאות האבחון. הנערים, תלמידי כיתה ח' מ"מקיף טוביהו", טיילו בתל באר שבע בסמיכות לקבוצת התיירים, והחל ממחר הם יאלצו להישאר בביתם למשך 14 ימים.

במקביל, משרד הבריאות הנחה למנות צוות ליווי לבית הספר שיכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים, צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד, וצוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נגיף הקורונה: תסמינים התגלו אצל תושב סין 27 ימים אחרי שנדבק

לאחר אבחון החולים: תסורב כניסת תיירים מקוריאה הדרומית הערב

בכיר בשיבא: "אם נאתר עוד חולים בנגיף – נטפל בהם במתחם נפרד"

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

מוקדם יותר היום, רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה כי תסורב כניסתם לארץ של תיירים מקוריאה הדרומית, שצפויים לנחות הערב מסיאול. לעת עתה אין צו גורף בעניין זה. הישראלים ייכנסו ויפעלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות. גורמים במשרד הבריאות מסרו כי נשקלת האפשרות לצרף את יפן, טאיוואן וקוריאה הדרומית לרשימת המדינות המצריכות בידוד של 14 יום לאחר החזרה לישראל.

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה להנהלת משרד החוץ לקיים דיון דחוף ביחס למשמעות האפשריות וההשלכות הבין-לאומית על מדינת ישראל של פרשת הצליינים הקוריאנים שביקרו בישראל ונמצא שנושאים את נגיף הקורונה.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הנחיות לאמצעי זהירות שיש לנקוט בעקבות אבחון החולים. מהנחיות משרד הבריאות עולה כי כל מי שהיה במגע הדוק במרחק של פחות משני מטרים ולמשך 15 דקות לפחות עם חברי הקבוצה מתבקש להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עימם. במידה שמתפתחים סימני מחלה הכוללים חום של מעל 38 מעלות, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים יש לפנות לעזרה רפואית.

כל מי שהיה במקומות שבהם ביקרה הקבוצה, לא נדרש להכנס לבידוד אך מתבקש להיות ערני לגבי סימני מחלה, לפנות לקבלת טיפול מתאים אם וכאשר הם מתפתחים ולדווח למשרד הבריאות.