משרד הבריאות מזהיר: עלייה חריגה של 64 מקרי הדבקה ב-24 שעות

מספר החולים הפעילים עומד כעת על 1,909 בני אדם, בהם 37 במצב קשה, ומתוכם 36 מונשמים. 35 הוגדרו בינוני. "הציבור מתבקש לא להיכנס לשאננות. הלך הרוח שהקורונה מאחורינו - אינו נכון"

זמן צפייה: 02:06

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי הייתה עלייה חריגה במספר הנדבקים בקורונה בישראל, כאשר ביממה האחרונה לקו בנגיף 64 בני אדם נוספים. בהודעה מטעם המשרד נכתב כי "הציבור מתבקש לא להיכנס לשאננות ולהקפיד הקפדה יתרה על ההנחיות. הלך הרוח שהקורונה מאחורינו - אינו נכון".

נוסף על כן, במשרד קרו לציבור להמשיך ולשמור על שלושה הכללים: הייגינה, עטיית מסיכות וריחוק חברתי של שני מטרים מאדם לאדם. "אי שמירה על הכללים הם אחד אחד מהגורמים העיקריים לעלייה בתחלואה", נמסר ממשרד הבריאות. "ההקלות בפעילות לא באות על חשבון כללי הריחוק החברתי ועטיית מסכות, אלא להיפך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההידבקות בתיכון בירושלים: מניין הנדבקים עלה ל-18 בני אדם

"נזהרים": כך נראה הלילה הראשון לחזרת הישראלים לברים ולמסעדות

יותר מ-30% מהנבדקים – מאובחנים חולים: הקורונה מכה במקסיקו

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כמו כן, ישראלי נוסף הלך לעולמו בעקבות סיבוכי המחלה, ובכך עלה מספר מקרי המוות ל-284. עד כה נדבקו בווירוס 16,872 ישראלים, מתוכם 14,679 כבר החלימו. מבין החולים, 37 במצב קשה, בהם 36 מונשמים ו-35 בינוני.

מוקדם יותר היום עדכנה עיריית ירושלים כי מניין הנדבקים בקורונה בתיכון הגימנסיה העברית בעיר עלה ל-18 בני אדם - שבעה תלמידים ו-11 אנשי צוות שאובחנו כי לקו במחלה. זאת, לאחר שאתמול אובחנו שלושה תלמידים, ובית הספר נסגר ועבר למתכונת של למידה מרחוק.

כיתה בבית ספר יסודי
כיתה בבית ספר יסודי | צילום: Shutterstock

תלמידי התיכון שחברים בקופות החולים כללית ומאוחדת ייבדקו היום במתחם הדרייב אין באצטדיון טדי, ויתר התלמידים יתאמו בדיקה מול קופת החולים שלהם. כל 180 אנשי הצוות ייבדקו ביום ראשון. גם בכסייפה שבדרום אובחנו כמה מורים כחולים, בתי הספר במועצה המקומית יהיו סגורים.