"נזהרים": כך נראה הלילה הראשון לחזרת הישראלים לברים ולמסעדות

המסעדנים ידעו שהמשמרת הראשונה בשגרה בצל הקורונה תהיה קשה, אך לאחר חודשיים בלי עבודה - זה הדבר שהם הכי ציפו לו. בעוד שבת"א המסעדות היו מוצפות, בב"ש עדיין היו כאלה שחששו לצאת

זמן צפייה: 03:46

כשהמסעדה מלאה עד אפס מקום, המנות יוצאות בקצב מהמטבח והלקוחות לא מפסיקים להגיע, צוות המסעדה "יפו תל אביב" ידע אתמול (רביעי) שזו הולכת להיות משמרת לא קלה. עם זאת, אחרי חודשיים וחצי בבית, זה כל מה שהם ציפו לו.

גם השף חיים כהן, שבשבועות האחרונים בישל פחות ויותר זעק את זעקת המסעדנים שהושבתו מפעילות, מתקשה להאמין שהוא עומד שוב מול מסעדה שוקקת חיים. "חיכינו פיזית באמת כמעט שלושה חודשים ונפשית זה מרגיש כמו שנים", סיפר. ההגבלות שכוללות מסכות ומדידת חום לפני קבלת שולחן לא הרתיעו את המשפחות והחברים שהזמינו מקום מראש כדי לחגוג כמו שצריך, אל הסועדים עדיין הדגישו "אנחנו משתדלים להיזהר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יותר מ-30% מהנבדקים – מאובחנים חולים: הקורונה מכה במקסיקו

בצל הקרע בין ישראל לרשות: ארה"ב פרסמה אזהרת מסע ליו"ש ועזה

נתניהו וגנץ נועדו שוב לאחר הפגישה שנקטעה: "יישרו את ההדורים"

פתיחת מסעדות
פתיחת מסעדות | צילום: חדשות 13

כשבתל אביב נרשמה הסתערות על המסעדות, בבאר שבע היו אמש לא מעט שולחנות ריקים. "פתחנו את העסק, הכנו צוות, עמדנו דרוכים - והופתענו. כמעט לא הגיעו אנשים", אמר אילן זגדון, מבעלית מסעדת "סבא ג'בטו" בעיר. לאחר שבועות שבהם חלם להרים כוסית לחיים הלקוחות, אילן הבין שהלקוחות לא ממהרים לחזור."אם אני אצטרך לעבוד עם כזאת כמות של צוות במשך חודש שלם, אני לא אחזיק מעמד", הוא הסביר.

אז אחרי ערב ראשון של שולחנות ערוכים וצחוק של סועדים במקום מנות ארוזות עד הבית, במסעדות ובברים יודעים שהדרך לחזרה מלאה לשגרה עוד ארוכה ומקווים שאחרי המרור של הקורונה הגיע הזמן למתוק.