הקורונה ותיירות הפנים: צניחה של כ-50% בתפוסת בתי המלון בארץ

השמחה הייתה מוקדמת: על אף שביטולי הטיסות לחו"ל גרמו לעלייה מסוימת בענף המלונאות בישראל, רגע לפני פסח - הישראלים מבטלים הזמנות והתיירים לא מגיעים. "זו מכה קשה. העסק קורס לתוך עצמו"

זמן צפייה: 02:35

סגירת הגבולות של ישראל בפני אזרחי מדינות רבות והבהלה העולמית מטיסות הביאו לפגיעה אנושה לא רק בענף התעופה, אלא גם בענף התיירות והמלונאות בישראל. דיוויד טוקר, מנכ"ל מלונות רמדה ורויאל ירושלים, סיפר כי "התחלנו את החודש עם כ-95 אחוזי תפוסה בשני בתי המלון. כרגע אנחנו מתחת לחמישים אחוז תפוסה. זה משמעותי מאוד".

בתי המלון מדווחים על ביטול הזמנות בקצב מסחרר, על חדרים ריקים וביקוש נמוך מאוד. כל זאת, בעונה שמתבססת בעיקר על תיירות מחו"ל. סוניה, תיירת שהגיעה מבריטניה, אמרה כבר בשדה התעופה כי "לשבת שבועיים בבידוד בישראל - זה לא דבר נהדר לעשות".

כתבות נוספות בנושא >>

קריית יערים – היישוב עם שיעור מבודדי הקורונה הגבוה בארץ?

איטליה נלחמת בקורונה: כל הערים במדינה ייכנסו להסגר

נתניהו הודיע רשמית: "כל השבים מחו"ל ייכנסו לבידוד של 14 יום"

עקב הקורונה: תנועת תיירים דלילה במלון ''רמדה'' בירושלים
עקב הקורונה: תנועת תיירים דלילה במלון ''רמדה'' בירושלים | צילום: חדשות 13

לדברי התאחדות בתי המלונות בישראל, בעקבות משבר הקורונה כבר הוצאו לחופשה ללא תשלום כ-4,000 עובדים ועובדות - והיד עוד נטויה. נשיא התאחדות המלונות בישראל, אמיר חייק, הוסיף כי "מדיניות הממשלה, שלמעשה סגרה בפועל את התיירות לישראל - הביאה לירידה חדה מאוד בהכנסות המלונות מתיירות. זו מכה קשה מאוד. העסק, הענף כולו פשוט קורס לתוך עצמו".

זיו רוזן, מנכ"ל חברת התיירות "גוליבר" סיפר שגם נקודת האור היחידה, העלייה בביקוש לחופשות בארץ ובענף תיירות הפנים כולו, החלה להיכבות אט אט: "אם ראינו עד השבוע האחרון שדווקא הביקוש לתיירות הפנים גדל על חשבון תיירות החוץ, עכשיו אנו רואים שהעלייה נעצרה ואפילו אנשים החלו קצת לבטל".

דיוויד טוקר, מנכ''ל מלונות רמדה ורויאל ירושלים, ואמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות בישראל
דיוויד טוקר, מנכ''ל מלונות רמדה ורויאל ירושלים, ואמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות בישראל | צילום: חדשות 13

במצב רגיל, חופשה בישראל נחשבת מלכתחילה ליקרה ביחס למדינות אחרות בעולם, ולכן ישראלים רבים מעדיפים לנפוש בחו"ל. משפחות רבות שתכננו נסיעות לחוץ לארץ ביטלו אותן בשל החשש מהידבקות, והצורך להיכנס לבידוד אחרי החופשה. אבל אף הגזרות האלה לא גורמות לישראלים לבחור בנופש בארץ - והענף כולו חווה טלטלה רצינית.