נתניהו הודיע רשמית: "כל השבים מחו"ל ייכנסו לבידוד של 14 יום"

הקשחת הנהלים נכנסה בתוקף כבר מהיום, אך לא תחול רטרואקטיבית על מי ששב בשבועיים האחרונים - אלא במקרים של הופעת תסמיני המחלה • ההוראה חלה על כ-300 אלף ישראלים הצפויים לחזור לישראל

זמן צפייה: 09:30

הקורונה - משבר עולמי: לאחר דיונים ממושכים, הודיע הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כל הישראלים החוזרים מחו"ל ייכנסו לבידוד ביתי למשך שבועיים. מההוראות החדשות יושפעו כ-300 אלף ישראלים השוהים בחו"ל וצפויים לחזור לישראל השבוע. משרד הבריאות הבהיר כי ההחמרה נכנסת לתוקף החל מהיום, וכל מי ששב יחויב בשבועיים בידוד החל מיום חזרתו. ההחלטה לא תחול על מי ששב מחו"ל בשבועיים האחרונים - אלא במקרים שבהם השבים מחו"ל חשים שלא בטוב.

תיירים הנמצאים בישראל יוכלו לעזוב באופן מסודר בימים הקרובים, ועד אז עליהם להישמע להוראות הבאות: יצירת קשר עם מד"א במקרה של תסמיני מחלה, הקפדה על היגיינה, הימנעות מהתקהלות ותיעוד מסלול השהייה בישראל. לא תתאפשר יציאה למדינות שכנות וחזרה לישראל.

עוד בחדשות 13:

שלושה ישראלים נוספים נדבקו בקורונה: מניין החולים עלה ל-42

חיילים השבים מחו"ל לא יוכנסו לבסיס; 700 תלמידים מי-ם בבידוד

פנס דחק בנתניהו: אל תתמקדו בארה"ב – תחסמו את כל מדינות העולם

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

"אחרי יממה של דיונים מורכבים קיבלנו החלטה", אמר נתניהו בהודעה על המהלך. "כל מי שיגיע לישראל מחו"ל ייכנס לבידוד של 14 יום. זו החלטה קשה, אבל היא חיונית כדי לשמור על בריאות הציבור - ובריאות הציבור קודמת לפני הכל. ההחלטה הזאת תהיה בתוקף לשבועיים, ובמקביל אנחנו מקבלים החלטות כדי לשמור על כלכלת ישראל".

ההחלטה התקבלה למרות המחלוקות בקרב מקבלי ההחלטות במשרד הבריאות ובניגוד לעמדת כמה מהאפידמיולוגים בארץ. צוות הטיפול במגפות במשרד הבריאות הגיש המלצה שונה מההוראה שניתנה לבסוף: משמעות העובדה כי אובחן חולה קורונה שלא בא במגע עם חולים מוכרים אחרים, היא כי הנגיף מתפשט בקהילה, ועל כן ההמלצה היא להגביר את מספר הבדיקות - בדומה לנוהל של קוריאה הדרומית, שהצליחה לבלום את ההתפשטות. עם זאת, בישראל פועלת לפי שעה מעבדה אחת בלבד, שעובדת בצורה יעילה.

שר החוץ ישראל כץ התייחס למדיניות בנושא, וטען כי ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בהתמודדות עם הנגיף. "לא הייתי רוצה שנהיה במצבם של הדרום קוריאנים", אמר בריאיון לחדשות 13." רק עכשיו התגלה חולה שלא יודעים מי הוא נדבק".

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

בעקבות החלטת ראש הממשלה מחברת התעופה ישראייר נמסר בתגובה "החברה תפעל עד לסוף השבוע להחזיר את כלל נוסעיה השוהים בחו"ל. לאחר מכן תבטל החברה את טיסותיה הבין-לאומיות המתוכננות עד לסוף חודש מארס. הטיסות בנתיבים הפנים ארציים מחיפה ונתב"ג לרמון ימשיכו כסידרן. זוהי שעה קשה לענף התעופה והתיירות במדינת ישראל מאחלים החלמה מהירה לחולים ומקווים שניתן יהיה לחזור למסלול חיים תקין במהרה".

במהלך שיחתם אמש, סגן הנשיא האמריקני מייק פנס ביקש מראש הממשלה נתניהו כי מדיניות הבידוד הביתי החדשה של ישראל תחול על החוזרים מכל מדינות העולם, ולא רק ארצות הברית ומדינות נוספות באירופה - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13. פקידים ישראלים בכירים ציינו כי המסר של פנס חיזק אצל ראש הממשלה את התמיכה במדיניות שמציע משרד הבריאות.

פקידים ישראלים בכירים ציינו כי פנס אמר לנתניהו שהוא מבין את המצב שבו ישראל נמצאת, אבל אם המדיניות תתמקד בחוזרים מארצות הברית בלבד, הדבר לא התקבל בצורה טובה במדינה - במיוחד כאשר אף מדינה אחרת לא הודיעה על הגבלות ביחס לטיסות מאמריקה הצפונית. פנס אף הבהיר כי אם המדיניות החדשה תחול על כל מדינות העולם, לא תהיה לממשל טראמפ בעיה עם כך.