מקרה המוות ה-19 מהקורונה: נקבע מות קשישה כבת 90 בביה"ח קפלן

הקשישה שהלכה לעולמה סבלה ממחלות רקע • משרד הבריאות: משרד המשפטים מעכב את מסירת המידע על החולים • המדינה מבקשת הלוואות ל-100 שנה למימון התוכנית הכלכלית • ההגבלות ייכנסו בשעה 17:00

זמן צפייה: 01:12

מגפת הקורונה: חולת קורונה בשנות ה-90 לחייה הלכה היום (שלישי) לעולמה בבית החולים קפלן. בכך, עלה מניין המתים בישראל ל-19. הקשישה סבלה ממחלות רקע. הלילה, כזכור, מתו שתי נשים נוספות: תמר פרץ לוי, תושבת לוד בת 49 שהשאירה אחריה שני תאומים בני 4 יתומים מאם ומאב ופזית בביאן, תושבת מראשון לציון בת 50.

במקביל, תקנות הגבלות התנועה יינכסו לתוקף היום בשעה 17:00, חוץ מההגבלה על חתונות, שתהיה ממחר. תקנות העבודה ייכנסו לתוקף ממחר.

בד בבד, משרד הבריאות טען היום כי משרד המשפטים מעכב את מסירת המידע על החולים והמבודדים לרשויות המקומיות, בניגוד לסיכומים. טרם התקבלה תגובת משרד המשפטים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השר פרץ: ערוכים במקרה הצורך להמשך הלמידה מרחוק גם אחרי פסח

משרד הבריאות: מגבשים המלצות לפיהן הציבור ילך עם מסכה ברחוב

גם הבוקר: המשטרה עצרה מתפללים שהתקהלו במאה שערים • תיעוד

מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן, רחובות
מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים קפלן, רחובות | צילום: ביה''ח קפלן

כמו כן, כדי להתמודד עם משבר הקורונה ולמען יישום התוכנית הכלכלית של משרד האוצר, החשב הכללי רוני חזקיהו החליט על ביצוע הנפקת אג"ח של מדינת ישראל במטבע הדולר לטווחים של 10, 30 ו-100 שנה, גם בארץ וגם בשווקים בין-לאומיים. ההחלטה התקבלה לאחר קיום התייעצויות נרחבות עם גופים פיננסיים זרים מתוך הבנה כי ישנו ביקוש גבוה של המשקיעים הגדולים בעולם לחוב של מדינת ישראל.

מדינת ישראל הנפיקה בפעם האחרונה בשוק הדולר בינואר 2020, כאשר סכום ההנפקה עמד על שלושה מיליארד דולר לטווחים של 10 ו-30 שנה. ההנפקה האחרונה במטבע האירו התבצעה בינואר 2019 כאשר המדינה הנפיקה סכום של 2.5 מיליארד יורו לטווחים של 10 ו-30 שנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם מנהל המכון למחקר ביולוגי פרופסור שמואל שפירא ושמע ממנו עדכונים על ההתקדמות במאמצי המחקר והפיתוח של המכון בנושא קדם החיסון והנוגדנים. מנהל המכון ציין כי חלה התקדמות משמעותית בתכנון קדם החיסון ונערכים כעת לקראת מודל לתחילת הניסוי בבעלי חיים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט אמר בתגובה למשבר במשק בעקבות התפשטות הקורונה ואמר כי "הגיע הזמן שהמגזר הציבורי ייכנס מתחת לאלונקה של המגזר הפרטי. מול ממשלה צרה של שנה או ממשלה רחבה של ארבע שנים - עדיף ממשלה רחבה. אם לא נבין את המצוקה העצומה של מי שחושש שלא יהיה לו כסף לשלם שכר דירה - עלולים להיות יותר מתים מהתאבדות מאשר מתים מקורונה".

מוקדם יותר היום התייחס שר החינוך רפי פרץ למשבר ואמר כי "כרגע אין החלטה על הלימודים לאחר פסח. זה ייבחן בהמשך. משרד החינוך ערוך לתרחיש של המשך למידה מרחוק או חזרה הדרגתית". לדבריו, "לנו יש עמדה עקרונית שהיא חזרה הדרגתית, גם אם ייקח שבוע-שבועיים אחרי פסח. המערכת נערכת לחזרה הדרגתית כשהחינוך המיוחד בראש. הצרכים המיוחדים חייבים לקבל טיפול שונה משאר המערכת".