סופית: שעון הקיץ לא יידחה - יחל בלילה שבין חמישי לשישי

השר דרעי חזר בו מהמהלך שנועד להניא את הציבור לצאת מביתו בעת משבר הקורונה, לאחר שהתתברר לו כי הצעד אינו מתאפשר מבחינה טכנולוגית. "לא ניתן לבצע את השינויים הנדרשים עד חמישי בלילה"

זמן צפייה: 02:38

מגפת הקורונה: שר הפנים אריה דרעי חזר הבוקר (שני) מבקשתו להאריך את שעון החורף בחודש, במטרה להניא את הציבור מלצאת מהבתים בעת משבר הקורונה. זאת משום שהובהר לו כי הצעד לא יתאפשר מבחינה טכנולוגית בפרק זמן כה קצר. שעון הקיץ יכנס לתוקף כמתוכנן בלילה שבין חמישי לשישי הקרוב.

המלצתו של דרעי זכתה לאישור משפטי מצד היועץ המשפטי לממשלה, אך רשות התקשוב הממשלתית ו״ישראל דיגיטלית״, הבהירו כי תאריך המעבר בין תקופת שעון החורף לשעון הקיץ מוגדר באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולרים - והחלפת ההגדרות כרוכת בימי עבודה רבים.

עוד בחדשות 13:

מגפת הקורונה: מניין הנדבקים עלה ל-1,238; 24 במצב קשה

בחזית המגפה: רופאים בעולם מספרים על המאבק בהתפרצות הקורונה

נתניהו כינס את השרים: דנים באפשרות של החמרת ההגבלות

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: חדשות 13

בשיחת ועידה שהתקיימה הבוקר בראשות המשנה למל"ל, גורמי ביטחון וטכנולוגיה ונציגי משרדי ממשלה שונים, הועלה גם החשש כי תקלות שיווצרו במסגרת השינוי עלולות להשבית מערכות שלמות, ובשל כך קיימת סכנה לפגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל ושל טכנולוגיות רפואיות בבתי חולים.

השר דרעי מסר לאחר הישיבה: "קורא לכל תושבי המדינה: אנא הישמעו לכל ההוראות וההנחיות ובעזרת השם, נעבור ביחד את התקופה הקשה הזאת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

אמש התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו לחדשות 13 בנוגע למשבר הקורונה, ואמר כי "אם לא תהיה ברירה - נטיל קנסות על אזרחים או נלך להסגר מלא". בכך אישר נתניהו את פרסום חדשות 13, לפיו דן בהטלת קנסות על יציאה מהבית שלא לצורך הצטיידות או קבלת טיפול רפואי - אף שצו משרד הבריאות לא אוסר על יציאה גורפת מהבית.

ראש הממשלה התייחס גם לנושא הבדיקות, ולפרסומים לפיהם המעבדות פועלות בצורה חלקית בלבד. "אני לא חושב שתהיה בעיה של בדיקות, מעריך שנעלה לעשרת אלפים בדיקות ביום השבוע – וזה יציב אותנו בראש טבלת הבדיקות העולמית", אמר. כזכור, מוקדם יותר השבוע הורה השבוע על הגברת קצב הבדיקות, אך משרד הבריאות לא הצליח להגיע ליעד של 2,000 בדיקות ביום שהציב לעצמו.