בכירים במשרד הבריאות: השרים לא מבינים הנתונים - ומושכים לסגר

גורמים במערכת הבריאות מתחו ביקורת חריפה על חברי קבינט הקורונה והאשימו: "הם לא מבינים את הגרפים, טומנים פח לאזרחים" • הסיבה לוויתור הממשלה על ההגבלות: חשש שהציבור לא ישתף פעולה

זמן צפייה: 06:09

בכירים במשרד הבריאות מתחו היום (חמישי) ביקורת חריפה על חברי קבינט הקורונה, וטענו: "הם מושכים את ישראל לסגר שלישי". לדברי הבכירים, "השרים רואים את הנתונים שאנחנו מביאים לקבינט הקורונה ופשוט לא מבינים את הגרפים. במו ידיהם הם טומנים פח לאזרחי ישראל בדרך לסגר שלישי".

בתוך כך, לפי דברי חברים בקבינט הקורונה, הממשלה ויתרה על נקיטה בצעדים מגבילים שימנעו סגר, והסיבה לכך שלדברי חברי הקבינט, אין סיכוי לשכנע את הציבור לעמוד בהנחיות. חברי הממשלה חוששים שלא תהיה אכיפה, ומצד שני הציבור לא ישתף פעולה. כעת, ישראל נותרה רק עם האפשרות של סגר כדי להיאבק במגפה, אלא אם התחלואה תרד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ הודיע: ישראל ומרוקו הסכימו על כינון יחסים דיפלומטיים

הראשונים להתחסן – צוותים רפואיים; ילדים ונשים הרות לא יחוסנו

אחרי הפרסום בחדשות 13: הקבינט אישר לבתי אבות לבצע דיגום עצמי

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מי שיספוג את המכה העיקרית מסגר נוסף הוא ללא ספק ענף המסחר, כאשר במשרד הבריאות סבורים שאם הענף לא היה נפתח לפני לוח הזמנים שאושר במקור, ייתכן שעקומת ההדבקה הייתה מתונה יותר. במערכת הבריאות מעריכים כי ישראל תגיעה למדד ל"ריסון מהודק" בעוד כעשרה ימים, ואז בתי הספר ייסגרו וכך גם ענפי המסחר.

מוקדם יותר היום, בעקבות פשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, אישרה הממשלה כי אפשרות הסגר הלילי ירדה מהפרק, ולא יוטלו מגבלות במהלך חג החנוכה. זאת אחרי שבישיבת הממשלה דנו הבוקר בהטלת מגבלה לפיה יהיה במהלך חג החנוכה איסור שהייה בביתו של אדם אחר בין השעות 17:30 לחצות בתקופת החג וקנס של 500 שקלים למי שיפר זאת.

הוחלט כי רף המעבר לשלב הריסון המהודק יירד ל-2,500 נדבקים ביום ומקדם הדבקה R של 1.32. בנוסף, אם הריסון המהודק לא יוריד את מקדם ההדבקה ל-1 בתוך שלושה שבועות - ישראל תיכנס לסגר כללי. המטרה הכללית היא להביא לבלימה והורדה ל-R קטן מ-1, ומספר נדבקים קטן מ-1,000.