הראשונים להתחסן - צוותים רפואיים; ילדים ונשים הרות לא יחוסנו

לפי מתווה משרד הבריאות לתעדוף מתן החיסונים, בראש הרשימה נמצאים רופאים, קשישים, חוסים במוסדות ומטפלים. אנשים שסבלו מתגובה אלרגית חריפה בעבר ומחלימי קורונה - לא יקבלו חיסון

זמן צפייה: 02:10

הראשונים שצפויים לקבל חיסון בישראל יהיו הצוותים הרפואיים, ואחריהם - קשישים, חוסים במוסדות ומטפלים. כך עולה הערב (חמישי) ממתווה משרד הבריאות לתעדוף מתן החיסונים.

על פי מתווה זה, בשלב השלישי יחוסנו אזרחים עם מחלות רקע בדגש על השמנת יתר חולנית, סכרת ומושתלי איברים. אחריהם יקבלו חיסון מאושפזים במוסדות בריאות הנפש וסגלי הוראה, ובשלב שלאחר מכן - צה"ל. בסוף תחוסן כלל האוכלוסייה. במידה שתהיה כמות מספקת של חיסונים - לא יתבצע תעדוף בהענקתם.

ישנן כמה קבוצות אוכלוסייה שלא צפויות לקבל את החיסון, לכל הפחות בשלב זה. ילדים מתחת לגיל 16 לא יחוסנו, כמו גם נשים הרות, אנשים שסבלו בעבר מתגובה אלרגית חריפה ומחלימי קורונה.

עוד בחדשות 13:

הממשלה אישרה: לא יוטלו בחנוכה סגר לילי ומגבלות נוספות

אחרי הפרסום בחדשות 13: הקבינט אישר לבתי אבות לבצע דיגום עצמי

1,828 נדבקים חדשים אובחנו אתמול; קריית ביאליק הפכה לאדומה

מקרר לאחסון חיסוני קורונה
מקרר לאחסון חיסוני קורונה | צילום: חדשות 13

אתמול הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בעוד כשבועיים וחצי, ב-27 בדצמבר, יחל מבצע החיסונים כאשר בכל יום יינתנו כ-60 אלף מנות. עם זאת, נתניהו הזהיר כי "ייתכן שנצטרך להדק כמה מהמגבלות בימים הקרובים".

"אני מבקש שכל אזרחי ישראל יתחסנו. ביקשתי להוות דוגמה ולהיות האדם הראשון שמתחסן בישראל", המשיך נתניהו. "מחר ניפגש עם ראשי קופות החולים כדי להיערך למבצע הלאומי למתן החיסונים לאזרחי ישראל".

לדברי אדלשטיין, "המטרה שכל אזרח שיחפוץ יוכל להתחסן בחודשים הקורבים. את החיסונים נחלק באמצעות קופות החולים, בתי החולים וגורמים נוספים". שר הבריאות אף הסביר כי "כל אזרח שיתחסן יקבל דרכון ירוק, כדי שיוכל לנוע חופשי, כך נחזיר את המשק הישראלי לעבודה. תוך כמה חודשים נוכל לומר שהמגפה הזאת מאחורינו".