1,865 נדבקים חדשים אתמול - 2.7% מהבדיקות חיוביות

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 320 חולים במצב קשה, מהם 115 מוגדרים קריטי, כאשר 108 מונשמים. מספר הנשאים הפעילים ממשיך לעלות, והוא עומד כעת על 16,198. מניין המתים עלה ל-2,962

זמן צפייה: 00:27

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 1,865 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, כאשר 2.7% מהבדיקות היו חיוביות. עוד עולה מהנתונים כי 320 חולים במצב קשה, מהם 115 מוגדרים קריטי, כאשר 108 מונשמים.

מניין המתים עלה ל-2,962. גם מספר הנשאים הפעילים ממשיך לעלות, והוא עומד כעת על 16,198. זאת, לאחר שאתמול החלימו רק 185 בני אדם - הנתון הנמוך מזה חודש. מפרוץ המגפה אובחנו בישראל 352,860 בני אדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ועדת המומחים של ה-FDA אישרה את חיסון הקורונה של פייזר

דיווח: ממשל טראמפ מקדם מכירת ארבעה מל"טים מתקדמים למרוקו

שנה לאחר התפרצות הקורונה: תיעוד בלעדי מהעיר שבה התגלה הנגיף

בדיקות קורונה במעבדות צה''ל
בדיקות קורונה במעבדות צה''ל | צילום: דובר צה''ל

אמש, בכירים במשרד הבריאות מתחו ביקורת חריפה על חברי קבינט הקורונה, וטענו: "הם מושכים את ישראל לסגר שלישי". לדברי הבכירים, "השרים רואים את הנתונים שאנחנו מביאים לקבינט הקורונה ופשוט לא מבינים את הגרפים. במו ידיהם הם טומנים פח לאזרחי ישראל בדרך לסגר שלישי".

מוקדם יותר אתמול, בעקבות פשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, אישרה הממשלה כי אפשרות הסגר הלילי ירדה מהפרק, ולא יוטלו מגבלות במהלך חג החנוכה. זאת אחרי שבישיבת הממשלה דנו בהטלת מגבלה לפיה יהיה במהלך חנוכה איסור שהייה בביתו של אדם אחר בין השעות 17:30 לחצות בתקופת החג וקנס של 500 שקלים למי שיפר זאת.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הוחלט כי רף המעבר לשלב הריסון המהודק ירד ל-2,500 נדבקים ביום ומקדם הדבקה R של 1.32. בנוסף, אם הריסון המהודק לא יוריד את מקדם ההדבקה ל-1 בתוך שלושה שבועות - ישראל תיכנס לסגר כללי. המטרה הכללית היא להביא לבלימה והורדה ל-R קטן מ-1, ומספר נדבקים קטן מ-1,000.

לפי חברים בקבינט הקורונה,  הסיבה לכך הממשלה ויתרה על נקיטה בצעדים מגבילים שימנעו סגר היא ההבנה אין סיכוי לשכנע את הציבור לעמוד בהנחיות. חברי הממשלה חוששים שלא תהיה אכיפה, ומצד שני הציבור לא ישתף פעולה. כעת, ישראל נותרה רק עם האפשרות של סגר כדי להיאבק במגפה, אלא אם התחלואה תרד.

מי שיספוג את המכה העיקרית מסגר נוסף הוא ללא ספק ענף המסחר, כאשר במשרד הבריאות סבורים שאם הענף לא היה נפתח לפני לוח הזמנים שאושר במקור, ייתכן שעקומת ההדבקה הייתה מתונה יותר. במערכת הבריאות מעריכים כי ישראל תגיעה למדד ל"ריסון מהודק" בעוד כעשרה ימים, ואז בתי הספר ייסגרו וכך גם ענפי המסחר.