הנגיף הקטלני ממשיך להתפשט: 25 בני אדם אובחנו מחוץ לסין

הווירוס ממשפחת קורונה הגיע אל מחוץ לגבולות יבשת אסיה, ובארה"ב התגלה מקרה שני של המחלה. 11 ערים ברחבי המדינה מצויות תחת הסגר, ומשרד הבריאות בבייג'ינג טרם מסר הערכה מתי יוסרו ההגבלות

זמן צפייה: 02:23

הנגיף שהתגלה בסין בתחילת החודש מתחיל להתפשט אל מחוץ לגבולות יבשת אסיה, לאחר שהתגלו מאז אתמול (חמישי) שני חולים בארצות הברית, שניים בצרפת וחולה אחד בסעודיה. משרד הבריאות האמריקני כינס מסיבת עיתונאים בעקבות גילוי המקרים, ומסר כי מדובר במקרה בודד, והסיכון באזור נותר נמוך בשלב זה.

עד כה, אובחנו במחלה דמוית השפעת מאות בני אדם בסין – ו-25 במדינות נוספות, בהן תאילנד, קוריאה הדרומית ויפן.

בתוך כך, הסגר על מחוז ווהאן שבסין מתרחב, ולפי שעה 11 ערים שבהן יותר מ-30 מיליון תושבים, נסגרו לתנועה בתחבורה ציבורית. משרד הבריאות בבייג'ינג טרם מסר הערכה מתי יוסרו הגבלות התנועה.

עוד בחדשות 13:

סין נלחמת בווירוס: סגר הוטל על עיר של 11 מיליון תושבים

17 אנשים מתו, כ-500 נדבקו: הווירוס המסתורי מסין ממשיך להתפשט

הווירוס מתפשט: אדם שנסע מסין לארה"ב אובחן כחולה בנגיף החדש

עובדי נמל תעופה בסין מחטאים את הרצפה משאריות של הנגיף הקטלני במדינה
עובדי נמל תעופה בסין מחטאים את הרצפה משאריות של הנגיף הקטלני במדינה | צילום: רויטרס

הבנק לפיתוח סין הודיע כי יעניק הלוואת חירום בסך 2 מיליארד יואן לרשויות המחוז, במטרה לסייע במלחמה בנגיף והפצתו.

ברחבי העולם נערכים להתמודדות עם התפרצות הנגיף, ומירב המאמצים מתרכזים בראש ובראשונה - במניעה. משרד החוץ הבריטי המליץ לאזרחי הממלכה המאוחדת שלא לטייל בעיר ווהאן, עקב סכנה ממשית להידבקות בנגיף. קוריאה הצפונית החמירה את האזהרות, וסגרה את שעריה בפני תיירים עקב קרבתה הגיאוגרפית לסין השכנה.

הנגיף החדש גורם לדלקת ריאות קשה שעלולה לדרדר במהירות את הלוקה בה לסכנת חיים של ממש. רובם המוחלט של המקרים המתועדים התגלו בעיר ווהאן שבסין, ועל פי המרכז לבקרת המחלות במדינה - התברר כי מקור הנגיף היה בשוק מסחרי ובלתי חוקי של חיות בר שהתקיים בעיר.

נוסעים עוטים מסכות בשדה התעופה בשאנגחאי שבסין
נוסעים עוטים מסכות בשדה התעופה בשאנגחאי שבסין | צילום: רויטרס

הרשויות בסין הודיעו כי מדובר בנגיף מדבק שעובר מאדם לאדם. עקב כך, תפוצת המחלה צפויה להתרחב לקראת ראש השנה הסיני שייחגג השבוע – במהלכו יטוסו אזרחים סינים רבים לחופשה – ועלולים לשאת עמם את הנגיף למדינות רבות נוספות. על פי הערכות, כשבעה מיליון סינים צפויים לטוס לחופשה מחוץ למדינה בעונת החגים הנוכחית.

ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידימיולוגיה שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ציינה כי "אנו ממליצים לכל הנוסעים לעיר ווהאן שבסין להימנע ממגע עם בעלי חיים, חיים או מתים, ולהימנע משהות בשווקים של בעלי חיים. בנוסף אנו ממליצים להימנע ממגע הדוק עם אנשים שחולים במחלה נשימתית, ולשמור על היגיינה". ארגון הבריאות העולמי שוקל להכריז על מצב חירום בין-לאומי בשל ההתפשטות הנרחבת של המחלה.