משרד הבריאות: דין הפרת צו בידוד בית – עד 7 שנות מאסר

אדם שנתון תחת צו בידוד ביתי בשל סכנת התפשטות נגיף הקורונה, ומפר אותו, עשוי להיות מואשם ב"מעשה העלול להפיץ מחלה" • צפו: אנשי אגף הפיקוח מוודאים שישראלים נמצאים בבתים

זמן צפייה: 00:49

נגיף הקורונהמשרד הבריאות הבהיר הערב (חמישי) כי הפרת צו בידוד ביתי, שניתן בשל סכנת התפשטות הווירוס הסיני, עלול להיות "מעשה העלול להפיץ מחלה" ו"הפרת הוראה חוקית" - ולהיחשב כעבירה פלילית שדינה עד שבע שנות מאסר. אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות החל בפעילות אכיפה של הצו.

עוד נמסר בהודעה כי "משרד הבריאות רואה בציבור שנדרש לבידוד בית שותף מלא למניעת התפרצות המחלה בישראל. אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני משפחתם, חבריהם, וכן כלפי אנשים חולים וחלשים בחברה ויצמצמו את הסיכון להדבקה - מי שמעוניין לדווח על הפרה של בידוד בית יכול לעשות זאת דרך אתר המידע היעודי בנושא הקורונה של משרד הבריאות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חולדאי מאיים לתבוע את רגב: לא אמרתי שאאסור הנחת תפילין ברחוב

כוויות מכוונות בעור: אתגר הטיקטוק החדש והמסוכן ששוטף את הארץ

אבי המחבל שרצח את החייל רון קוקיא: "אני מבקש סליחה"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2002201825' autoplay='0' credit='' desc='תרגיל קליטת נוסעי "ספינת הקורונה"' kid='1_xh7n94yu' duration='84'']

בתוך כך, נמשכות ההכנות האחרונות לקראת הגעת הישראלים נוסעי "ספינת הקורונה" למתחם המבודד בבית החולים שיבא בתל השומר, בהן תרגיל מיוחד המדמה את קליטת הנוסעים. בסימולציה נעזרו בשחקנים המגלמים את הנוסעים, אך הצוות הרפואי מורכב בדיוק מאותם אנשים שיקבלו את הנוסעים מחר לפנות בוקר.

חדרי הבידוד הסטריליים שבהם ישהו הישראלים מאובזרים בציוד רפואי שנשלט מרחוק, בהם רובוט רפואי שיאפשר בדיקה ללא נוכחות הרופא, ובטרם כניסתם למתחם יעברו חיטוי יסודי באמבולנסים. אל החדרים הגיעו היום גם משפחות הנוסעים, והביאו מזכרות ואוכל של בית – משפחה אחת אף השאירה על השולחן, לצד התמונה המשפחתית, בקבוק אישי של בירה "קורונה".

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

מוקדם יותר היום ירדו הישראלים שאובחנו בריאים מסיפון ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", והועלו לאוטובוס שהביא אותם לשדה התעופה. משם הם יישלחו לבידוד של 14 ימים בבית החולים שיבא. הישראלי הנוסף שנדבק בנגיף נותר על הסיפון, והוא יאושפז על אדמת יפן בקרוב. "אני עדיין בחדר, אשתי והאחים שלי יורדים מהאונייה. אין מה לברוח, זה הכל מלמעלה", אמר החולה.

פרופ׳ רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה, ישאר ביפן להמשיך וללוות את הישראלים שנמצאו חיוביים לקורונה, מאושפזים בבידוד בשני בתי החולים הצבאיים ביפן. לדבריו, מצבם של השלושה שכבר מאושפזים מוסיף להיות קל.

בתוך כך, נציבות הבריאות הלאומית של סין מסרה כי ביממה האחרונה אותרו 349 מקרים בלבד בסין. מדובר בירידה משמעותית לעומת 1,749 חולים שנרשמו ביום שקדם לו. מניין המתים בסין עומד על 114, וברחבי העולם עומד על 2,118.