הנשיא פתח את מבצע החיסונים ה-3 בישראל: "קורא לאזרחים להתחסן"

הרצוג קיבל את מנת הדחף בביה"ח שיבא יחד עם רעייתו מיכל. אליהם התלווה רה"מ בנט, שאמר: "מהיום יש מצווה חדשה - 'חסן את אביך ואת אמך'" • משרד הבריאות: 2,140 מאומתים חדשים ביממה

זמן צפייה: 02:39

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הגיעו הבוקר (שישי) למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שם קיבלו את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה - ובכך פתחו באופן רשמי את מבצע החיסונים הנוסף. אל הנשיא הצטרף ראש הממשלה נפתלי בנט, שבשלב זה לא קיבל את מנת הדחף מפאת גילו - שכן המבצע מיועד כרגע רק עבור בני ה-60 ומעלה.

"אנחנו יוצאים לדרך", פתח ואמר ראש הממשלה. "אנחנו יוצאים למבצע החיסונים כדי לשמור על המבוגרים במדינת ישראל. מהיום יש מצווה חדשה: 'חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם'". כאן, הודה לנשיא על שמשמש דוגמה לאזרחים, וסיכם: "כולנו אחריך. בהצלחה גדולה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ששון: "יוצא מהקרב בתחושה שהבאתי את כל כולי – וזה מנחם"

גופת גבר נמצאה בחוף בת"א; החשד: טבע במהלך הלילה

בנט: החל מבצע החיסון המשלים, והראשון להתחסן – הנשיא הרצוג

גם הרצוג נשא כמה מילים וקרא לאוכלוסיה הבוגרת להצטרף אליו. "הושיטו יד וכתף. זה חיוני כדי שנתפקד כחברה מתוקנת ובריאה". אחרי הנשיא ורעייתו, גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התחסן בחיסון השלישי. "אני נרגש", אמר אש. "חיסון ראשון, חיסון שני או חיסון שלישי - צאו להתחסן!".

ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג פותחים את מבצע החיסונים השלישי
ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג פותחים את מבצע החיסונים השלישי | צילום: חיים צח/ לע''מ

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-2107301243' autoplay='0' credit='' desc='מנכ"ל משרד הבריאות מקבל את מנת החיסון השלישית' poster='' kid='1_q7nus7eg' duration='18']

גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה קיבלו הבוקר את מנת החיסון השלישית. "זה למעלה מחודש וחצי שאני קורא להביא את החיסונים שהזמנתי כראש ממשלה ושמדינת ישראל שילמה עליהם כבר אז", אמר נתניהו בעודו מתחסן. "זאת הדרך היחידה לעצור את התפשטות הווריאנט".

ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג פותחים את מבצע החיסונים השלישי
ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג פותחים את מבצע החיסונים השלישי | צילום: חיים צח/ לע''מ

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מתחסנים בפעם השלישית
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מתחסנים בפעם השלישית | צילום: חדשות 13

בינתיים, קופות החולים החלו לחסן בשעות הבוקר כמה מהזכאים. אחת מהן היא יפית שפירא בת ה-65. "אני מתחסנת כדי להרגיש חופשייה", אמרה שפירא. "לדעתי, זה כמו חיסון שפעת - אנחנו חייסים לחיות עם זה ולהתחסן כל שנה".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 2,140 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-870,181 בני אדם. כעת בארץ, 16,162 מאומתים פעילים, בהם 167 במצב קשה, מתוכם 26 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עומד על 6,466 איש.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל פותחים את מבצע החיסונים השלישי
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל פותחים את מבצע החיסונים השלישי | צילום: לע''מ

אמש, כזכור, הודיע בנט על התחלת מבצע חיסון משלים לחיסון במנה שלישית של האוכלוסייה המבוגרת בישראל. "אחרי סדרת דיונים עם מומחי רפואה בישראל ובעולם, בהובלת אנשי המקצוע של משרד הבריאות, המליצה ועדת המומחים הרפואיים לחסן את האוכלוסייה המבוגרת בישראל", אמר. "יש תחרות בין ההתחסנות לבין המגיפה. ולכן אנחנו חייבים שקצב ההתחסנות ינצח את קצב המגיפה".