סקר: עלייה של פי 20-6 ברמת הנוגדנים אצל מקבלי מנת החיסון ה-2

בדיקה סרולוגית שנערכה בביה"ח שיבא מצאה כי בקרב 102 מתחסנים חלה קפיצה משמעותית של נוגדנים לנגיף אחרי המנה השנייה • פרסום ראשון: 3 ישראלים שקיבלו את המנה השנייה אושפזו במצב קשה

זמן צפייה: 02:59

מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בבית החולים שיבא, פרופ' גילי רגב-יוחאי, פרסמה היום (שני) תוצאות של סקר סרולוגי שנערך במרכז הרפואי - ממנו עולה כי נצפתה קפיצה של פי 20-6 ברמת הנוגדנים בקרב מקבלי מנת החיסון השנייה. זאת, על בסיס 102 נבדקים. רמות נוגדנים אלה אף גבוהות יותר מרמות הנוגדנים שנמצאו בקרב חולים קשים שהחלימו.

עוד עולה מהסקר כי שני עובדים בלבד פיתחו רמות נוגדנים נמוכות, העומדות על 1 עד 4. רגב-יוחאי הסבירה כי מדובר בעובדים עם  מערכת חיסון מדוכאת. "תוצאות הסקר תואמות לניסוי של חברת פייזר ואף מעבר למצופה", אמרה רגב-יוחאי. "אני צופה כי גם תוצאות הסקר של שאר העובדים המשתתפים בו יהיו דומות. יש בהחלט סיבה לאופטימיות".

עוד בחדשות 13:

בעקבות הסגר: שיעור האבטלה עלה במחצית השנייה של דצמבר ל-13.7%

הנתונים נחשפים: כמה מתחסנים לא הגיעו לקבל את המנה השנייה?

בעקבות התחלואה הגבוהה: נבחנת אפשרות לאיסור יציאה מהארץ

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בד בבד, שלושה ישראלים שקיבלו את מנת החיסון השנייה נדבקו בקורונה ואושפזו במצב קשה - כך פורסם הערב בחדשות 13. מצבו של אחד מהם מוגדר קריטי. שניים התגלו חיוביים ביום קבלת המנה השנייה, ואחד יומיים לאחריה.

בתוך כך, שרת התיירות אורית פרקש הכהן הציגה היום בפני שר הבריאות יולי אדלשטיין מתווה לפתיחת ענף התיירות. על פי התוכנית שהציגה, תיירות נכנסת מחו"ל תשוב לפעול ב-15 במארס על בסיס מתווה הקפסולות שאושר בעבר, שיתוקן כך שתתאפשר כניסת יחידים לארץ. כל הנכנסים מחו"ל יוכלו להגיע מכל מקום בעולם אם יציגו אישורים לחיסון מאושר, או בדיקה שבוצעה טרם היציאה ובדיקה נוספת בכניסה לישראל.

המלונות בארץ, על פי המתווה, ייפתחו באופן מיידי. המלונאים יוכלו לבחור בין שתי חלופות: לינה עם חדר אוכל ב-60% תפוסה, בריכה בהגבלות מרחק, ספא ועוד - מותנה בהצגת תו ירוק (מחוסנים, מחלימים ונבדקים). האפשרות השנייה היא לינה בלבד - ללא חלל משותף וללא צורך בהצגת תו ירוק. הצימרים ייפתחו באופן מלא.

חוף הים באילת
חוף הים באילת | צילום: shutterstock

פרקש הכהן הציעה כי המסעדות ייפתחו באופן מיידי - תחילה עד 50% תפוסה בחללים פנימיים ותפוסה מלאה בשטח פתוח, תוך שמירה על כללי התו הסגול במסעדה. בסוף פברואר, על פי המתווה - פתיחה מלאה בתפוסות מלאות.

שמורות טבע ואטרקציות, לפי המתווה, ייפתחו מיידית לפי מתווה רשות הטבע והגנים (20 אנשים באוויר הפתוח).