בעקבות התחלואה הגבוהה: נבחנת אפשרות לאיסור יציאה מהארץ

בממשלה בוחנים אפשרות לסגור את נתב"ג ולהחמיר משמעותית את הגבלת יציאת הישראלים לחו"ל. מי שטיסתו תבוטל - יקבל פיצוי • האמירויות דוחה את מתן הפטור מוויזות לישראלים עד לחודש יולי

זמן צפייה: 00:18

בעקבות התחלואה הגבוהה והחשש מכניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה לישראל, בממשלה נבחנת האפשרות לאסור יציאה מהארץ, למעט מקרים דחופים - כך פורסם לראשונה הבוקר (שני) בחדשות 13. אזרחים שקנו כרטיסים ככל הנראה ייקבלו בגינם פיצוי. כמו כן, נבחנה אפשרות לסגור את נתב"ג לימים הקרובים.

במקביל, משרד החוץ הודיע הבוקר כי בעקבות התחלואה הגבוהה, הסכם הפטור מוויזות עם איחוד האמירויות יידחה עד חודש יולי. זאת אומרת - אזרחים ישראלים יידרשו להצטייד באשרת כניסה בטרם יטוסו לאיחוד האמירויות, ואזרחי איחוד האמירויות יידרשו להצטייד מראש באשרת כניסה, בטרם יטוסו לישראל. צעד דומה ננקט מול מדינות נוספות, בהן מרבית מדינות אירופה, הודו ופקיסטאן.

אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה
אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 5,616 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו יותר מ-63 אלף בדיקות, מתוכן 9.1% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-80,436, מתוכם 1,130 במצב קשה ובהם 273 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-4,005.

בתוך כך, למרות ההתנגדות הנרחבת בציבור הישראלי, מסתמן כי קיים רוב בממשלה להארכת הסגר בשבוע אחד נוסף לפחות, וזאת על רקע העובדה שמספר המאומתים מוסיף להיות גבוה בימים האחרונים, גם בפתח השבוע השני של הסגר.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

שר הבריאות יולי אדלשטיין תומך בהארכת הסגר ואף צפוי לקדם את היוזמה בממשלה, גם רה"מ בנימין נתניהו נוטה לתמוך בהצעה, זאת כאמור על רקע מספר המאומתים. שר הביטחון בני גנץ נוטה לתמוך אף הוא, אך בתנאי שיופעל קמפיין לאכיפה שוויונית וכן יישום התקנות גם במוסדות החינוך החרדים.

שר הפנים אריה עדיין עדיין לא קיבל החלטה, אך בפעם הקודמת הוא נמנע מלהצביע בסוגיה על מנת לא לתמוך באופן אקטיבי בסגירת מוסדות תורה. שר האוצר ישראל כ"ץ מסר כי טרם החליט, אך כזכור בישיבות הקודמות הוא התנגד להטלת הגבלות נוספות על המשק.

השיקולים המכריעים בהארכת הסגר נותרו התפשטות המוטציות שמגדילות את אפשרויות ההדבקה והעומס בבתי החולים. מנגד, מתנגדי הסגר מקווים כי ההחלטה תידחה כמה שניתן לקראת סוף השבוע, כי אם מספר החולים ירד ומקדם ההדבקה יהיה נמוך, המשמעות היא שכל עיכוב בהחלטה יגדיל את הסיכויים לכך שהסגר, לפחות בחלקו, ייגמר.