"סכנה לבריאות הציבור": תיעוד מתוך מחדל הבדיקות בנתב"ג

בזמן שאלפים שבים מחו"ל לארץ בכל יום, וכמות הנדבקים רק עולה, המצלמה הנסתרת חשפה כיצד בחברת בדיקות הקורונה בנמל התעופה השתמשו במבחנות פגות תוקף ולא שמרו על קירור הבדיקות

זמן צפייה: 04:16

בתיעוד מיוחד שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 13 נחשפים כשלים רבים במערך הבדיקות בנתב"ג. ביוני החלה חברת "פמי פרימיום" לנהל את מעבדת הבדיקות בנמל התעופה, אך על פי התיעוד נראה כי אין הקפדה ברורה על נהלים. הבדיקות לא נשמרות בקירור כראוי והמבחנות של הבדיקות פגות תוקף.

בתיעוד נראים האחראים במקום טוענים כי יש אישור ממשרד הבריאות להשתמש במבחנות שלושה חודשים לאחר התוקף. מחברת "פמי פרימיום" נמסר כי "החברה דוחה על הסף את הטענות שכולן הפוכות מהאמת. הדיגום בנתב"ג מתבצע על פי הנחיות משרד הבריאות, המבחנות מסופקות על ידי משרד הבריאות שגם האריך את תוקפן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השר לביטחון הפנים נגד רע"ם: "הר הבית – לא רק למוסלמים"

דליפת מידע חושפת: חברה ישראלית אחראית למעקב אחר עיתונאים

עומרי כספי הודיע על פרישה: "הגעתי לפסגות שלא חלמתי עליהן"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1807212032' autoplay='0' credit='' desc='הישראלים שגוזרים על עצמם ריחוק כבר מעכשיו' poster='' kid='1_p00oty0r' duration='176'']

בד בבד, משרד הבריאות מתכנן להטיל מספר מגבלות כבר בשבוע הקרוב, ביניהן, הגשת כתבי אישום נגד מפירי בידוד, קבלת מיקום המבודדים באמצעות הודעת SMS, "תו שמח" בכניסה לאולמות אירועים, תו ירוק בכניסה למחנות הקיץ והרחבת רשימת המדינות האדומות.

צעדים נוספים אשר מתוכננים כרגע להמשך הם החזרת נוהל התו הירוק בכל החללים הסגורים, צמצום של טיסות "לא חיוניות", זמינות של בדיקות קורונה ביתיות בבתי המרקחת, בדיקות לתלמידים לקראת שנת הלימודים הקרובה ודחייה נוספת של כניסת תיירים למדינה.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 430 נדבקים חדשים בקורונה, זאת לאחר שבוצעו כ-30 אלף בדיקות, מתוכן 1.47% היו חיוביות. בנוסף, נמשכת מגמת העלייה במספר החולים במצב קשה, שמספרם עומד כעת על 63. עם זאת, מספר המונשמים נותר יציב ועומד על 16. בנוסף, מנתוני התחלואה במערכת החינוך עולה כי 2,342 תלמידים ו-227 אנשי חינוך מאומתים לנגיף ובבידוד נמצאים 14,690 מכלל המערכת.