משרד הבריאות: קיים קשר בין החיסון לקורונה לדלקת בשריר הלב

פרסום ראשון: מדוח המשרד עולה כי עד כה אותרו 148 מקרים, מרביתם קלים ובסמיכות לחיסון השני. רוב החולים היו בני 30-16, כאשר 90% מהם היו גברים • מסתמן: בני 12 ומעלה יוכלו להתחסן מיום א'

זמן צפייה: 05:31

דוח משרד הבריאות קובע כי נמצא קשר בין החיסון מפני קורונה של ענקית התרופות פייזר להופעת דלקת בשריר הלב – כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. עד כה אותרו 148 מקרים, מרביתם קלים ובסמיכות לחיסון השני. רוב החולים היו בני 30-16, כאשר 90% מהם היו גברים.

לפי הממצאים של משרד הבריאות, מתוך 5.4 מיליון מחוסנים במנה הראשונה אותרו 27 מקרים של הדלקת - 11 מהם סובלים ממחלות רקע. כמו כן, מתוך 5 מיליון מחוסנים במנה השנייה אותרו 121 מקרים, כאשר 60 מהם בעלי מחלות רקע. רוב החולים שוחררו בתום ארבעה ימי אשפוז. עם זאת, צעירה בת 22 שאושפזה עם הדלקת - נפטרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסתמן: בעקבות הפרת ההנחיות בפורים – חלק מההקלות הבאות יידחו

לקראת ממשלת שינוי: משבר תיק החקלאות בדרך לפתרון

ראש המוסד הנכנס: איראן מתקדמת לגרעין, בחסות ההסכם – ובלעדיו

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי חיסוני הילדים צפויים להתחיל כבר בתחילת השבוע הבא, כך שביום ראשון משרד הבריאות יאשר לקופות החולים לזמן ילדים בני 15-12 להתחסן. בשלב זה, הקופות מתנגדות לכך שהחיסון יינתן בבתי הספר, זאת בשל חשש מלוגיסטיקה מורכבת.

כידוע, בעוד פחות מחודש יסתיימו הלימודים במרבית בתי הספר ויחל החופש הגדול. מכאן, שאם ביום ראשון תינתן המנה הראשונה - רוב התלמידים יצאו לחופשה לפני שהם יוכלו לקבל את המנה השנייה בבתי הספר כעבור שלושה שבועות, והם יצטרכו להגיע לקופות החולים - מה שכאמור עשוי להיות מורכב מדי.

הערב תתקיים ישיבה במשרד הבריאות, שם ידונו הבכירים בשאלה האם להמליץ על החיסון לילדים או רק לאשר אותו. ככל הנראה, בסופו של דבר כן תצא המלצה מטעם המשרד - אולם היא לא תלווה בקמפיין ובשלטי חוצות שיעודדו התחסנות.