בתוך יממה: 627 מקרי מוות באיטליה - העלייה הגבוהה ביותר עד כה

לאחר הזינוק המשמעותי, מניין הקורבנות במדינה עלה ל-4,032 • ראש ממשלת בריטניה קרא לתושבים להישאר בבתים • הוחמרו ההגבלות בארה"ב • מספר הנדבקים בעולם עומד כעת מעל 250 אלף בני אדם

זמן צפייה: 02:38

מגפת הקורונה627 מקרי מוות נרשמו במהלך היום (שישי) באיטליה - העלייה הגבוהה ביותר במדינה עד כה. בכך, מניין המתים במדינה עלה ל-4,032. מספר הנדבקים עומד על 47,021. מספר הנדבקים בעולם הוא כעת מעל 250 אלף בני אדם, ומספר המתים ברחבי העולם כבר חצה את ה-10,500. בעולם כולו מורגש חוסר משמעותי בציוד רפואי בכלל, ובמכונות הנשמה - בפרט.

המגפה קוטלת חיים ברחבי העולם, היא חוצה יבשות ואינה מבחינה בין מדינה למדינה. בסין, בה פרץ הנגיף לראשונה, מספר המתים הוא 3,248 ומספר הנדבקים - 80,967. בספרד, המדינה השלישית במניין המתים, קיפחו את חייהם כבר 1,041 בני אדם, ו-20,412 נדבקו בנגיף.

בצרפת, שרק השבוע הוטל בה עוצר כללי על כל המדינה, מספר המתים הוא 372 ומספר הנדבקים הוא 10,995. בגרמניה השכנה, מספר המתים הוא 53 ומספר הנדבקים הוא 18,794. בארצות הברית של אמריקה מתו כבר 220 בני אדם ו-16,315 נדבקו, ובקוריאה הדרומית, מספר המתים הוא 94 ומספר הנדבקים הוא 8,652.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אושרו תקנות להגבלת מספר עובדים; עו"סים יוגדרו עובדים חיוניים

מסרון והצגת קוד: כך מתבצעות בדיקות הקורונה במתחם "היבדק וסע"

נתניהו צידד בהשבתת הכנסת: "לא מבינים עד כמה הקורונה מסוכנת"

אתרי התיירות באיטליה ריקים בעקבות נגיף הקורונה
אתרי התיירות באיטליה ריקים בעקבות נגיף הקורונה

בבריטניה נסגרו מרכזי תרבות ובידור, מועדונים, חדרי כושר, תיאטראות ובתי קולנוע. ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, קרא לתושבים להישאר ספונים בבתיהם. עוד הוסיף כי "אנשים צריכים לחשוב טוב טוב אם הם מבקרים אנשים מבוגרים, הרי הם נמצאים בקבוצת סיכון. תחשבו טוב על סיכון ההדבקה". 184 בני אדם מתו על אדמת הממלכה המאוחדת, ו-3,269 נדבקו בנגיף.

ג'ונסון התייחס גם למחסור העולמי בציוד רפואי - מכונות הנשמה, מסכות ומיגון רפואי, ואמר: "אנו עושים מאמץ גדול כדי להבטיח שיהיה לנו מספיק ציוד רפואי". עוד ציין כי "יש איום ממשי על המדינה שלנו ועל היכולת של שירותי הבריאות שלנו לנהל את זה. אם לא נטפל בזה נכונה - ימותו אלפי אנשים".

אדם מת ברחוב מנגיף הקורונה
אדם מת ברחוב מנגיף הקורונה | צילום: רשת ABC האוסטרלית

מגפת הקורונה לא נמצאת בשליטה, ועדות ראשונה לכך היא העובדה כי לא נרשמה יציבות במספר הנדבקים בעולם. בכל השבוע, העלייה במספר הנדבקים העולמי הייתה סביב 3,000 ביום, אך היום המספר זינק פי שניים - 6,000 בני אדם נדבקו ביממה האחרונה.

בניו יורק שבארה"ב נסגרו כל בתי העסק שמוגדרים כ-"לא חיוניים". משמעות הדבר היא שנאסר על עובדים להגיע למשרדים. הגבול עם מקסיקו נסגר הרמטית, בדומה לסגירת הגבול עם קנדה. בקליפורניה, המדינה הגדולה באוכלוסייתה בארה"ב, הוטל הסגר מרצון, בדומה להנחיות הראשוניות שנתן משרד הבריאות בישראל.

אל המרכז הרפואי היהודי ברובע ברונקס שבניו-יורק הגיעו אף צעירים בני 20-40, ללא רקע רפואי, שנזקקו למכונות ההנשמה. באופן כללי, החוסר בציוד בכל המדינות גורם לאנשים לאבד את חייהם. על אף עובדה זו, בארה"ב אין אחידות מבחינת מדיניות ההתמודדות עם המצב.

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

בארה"ב, כל מושל מדינה, ולפעמים אפילו כל ראש עיר, יכול להחליט על מדיניות משל עצמו. בחופי הים באלבמה, בטקסס ובמערב פלורידה - מאות אמריקנים נצפו חוגגים כבכל יום רגיל. בטקסס הדרומית הוחלט לסגור את המסעדות והברים רק היום. לעומת זאת, בקליפורניה הוחמרו הנהלים כיוון שמעריכים במדינה שאחוז ההדבקה צפוי לעמוד על 50%: אחד מכל שני אנשים צפוי להידבק בנגיף.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חוזר בנאומיו על שמה של תרופה ספציפית, "כלורוקווין" - כזו שמרפאת מן המחלה. מנגד, מומחים אמריקניים רבים העידו כי רק מחקר צרפתי אחד הוכיח את יעילותה, וכי היא מיועדת לחולי מלריה. בארץ מעניקים טיפול תרופתי באמצעות תרופה זה, ופרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים "איכילוב" שבתל אביב, מסר כי האפקטיביות שלה ניכרת. אם כך, ניכר כי הדעות לגבי יעילות התרופה - חלוקות.

פרופ' גמזו ציין גם כי "כל מערכת בריאות שלא שולטת על המצב בשבועות הראשונים של ההדבקה, ונותנת למהלך להתרחב - יכולה בקלות להגיע למצב דומה לאיטליה". עוד הוסיף גמזו כי "שליטה על מעגל ההדבקה הראשוני והקטנת מקדם ההדבקה היא כורח המציאות, כבר בשלבים הראשונים".