6,706 נדבקים חדשים אובחנו אתמול - 7.4% מהבדיקות חיוביות

נתוני משרד הבריאות מצביעים על המשך מגמת העלייה במספר החולים שמצבם קשה, שעומד כעת על 1,044. מניין מקרי המוות מהנגיף - 3,671. אתמול בוצעו כ-93 אלף בדיקות

זמן צפייה: 00:30

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי אתמול אובחנו 6,706 נדבקים חדשים בקורונה בישראל - לאחר שבוצעו כמעט 93 אלף בדיקות. 7.4% מהבדיקות - חיוביות. עוד עולה מהנתונים כי נמשכת מגמת העלייה במספר החולים שמצבם קשה, שעומד כעת על 1,044.

244 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה, ומניין מקרי המוות מהנגיף עומד כעת על 3,671. ישנם כמעט 70 אלף נשאים פעילים בישראל, 1,715 מהם מאושפזים בבתי החולים.

עוד בחדשות 13 >>

נתניהו: נעלה לקצב של 170 אלף חיסונים ביום

אדלשטיין: לא יכול להתחייב שנצא מהסגר אחרי שבועיים

ההסכם נחשף: ישראל תחסן בעיקר עם חיסוני פייזר

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

אתמול התייחס שר הבריאות יולי אדלשטיין לעלייה בתחלואה ולסגר המהודק, והצהיר בריאיון לחדשות 13: "כמה זמן יהיה הסגר? אנחנו נראה את התוצאות. פעם היינו אומרים שנצא ממנו עם אלף מאומתים ביום - אבל היום, עם כל המוטציות - אפילו לא נקבנו במספר מדויק". לדבריו, משרד הבריאות "עוקב בדאגה אחר כל ההתפתחויות", אולם בינתיים מתנחם בכך ש"הסגר עובד. בגדול, האזרחים נשמרים".

ובכל זאת, כשנשאל מהו המדד של הממשלה ליציאה מהסגר, השיב: "אנחנו רוצים לראות קו ירידה ברור וגם את ההתנהגות של החולים הקשים. עם זאת, ברור לנו שאי אפשר להגזים ולא נחזיק את המדינה בסגר עד ללא גבול, אבל להתחייב שאחרי שבועיים השמיים יהיו כחולים? אני לא יכול".

עד כה, ארבעה בני אדם ששבו לישראל מדרום אפריקה התגלו כנשאים של הזן החדש. באשר לזן הבריטי - מדובר במקרים רבים יותר. "לא מרצפים את כל הבדיקות אז לא יודעים כמה במדויק, אבל מדובר בכמה אחוזים - ולא באנשים בודדים", הסביר השר. בשל המצב, משרד הבריאות בוחן מה עוד אפשר לעשות על מנת למנוע זליגה נוספת של המוטציות.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

במקביל, אמש נחת מטוס עמוס בחיסונים נגד קורונה של חברת התרופות "פייזר". "זהו יום ענק למדינת ישראל", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שנשא במקום, וטען: "נתחיל להעלות כבר היום לקצב של 170 אלף חיסונים ביום".

נתניהו, שקרא לחיסונים שהגיעו "זריקות עידוד", סיפר כי סיכם עם מנכ"ל פייזר שהחיסונים שיגיעו ארצה ינתחו כאן אחד אחרי השני. כך, "נשלים את חיסונה של האוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 16 במהלך חודש מארס", הסביר. "ביום ראשון הבא יגיע משלוח ענק נוסף".