מניין מקרי המוות מקורונה בישראל עלה ל-97: בת 91 מתה בשיבא

מבית החולים נמסר כי הקשישה הלכה לעולמה לאחר שסבלה מכמה מחלות רקע. מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי מספר הנדבקים עלה ל-10,505, מתוכם 180 במצב קשה ו-132 מחוברים למכונות הנשמה

מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
מחלקות לטיפול בחולי קורונה | צילום: רוני אלברט

קשישה בת 91 מתה היום (שבת) לאחר שנדבקה בקורונה. מותה נקבע בבית החולים שיבא, לאחר שסבלה מכמה מחלות רקע. בכך, עלה מניין מקרי המוות מהנגיף בישראל ל-97.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי הנתון מוקדם יותר, לפיו מספר החולים הקשים זינק ב-16.5% אחוזים היה שגוי. לפיכך, מספר החולים הקשים בישראל הוא 180 ולא 191 כפי שנמסר בתחילה, עליה של מעט פחות מ-10%. מספר המונשמים מתוכם הוא 132.

עוד בחדשות 13:

פרסום ראשון: הנוחתים מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות על חשבונם

המתווה המתגבש באוצר: אלה מקומות העבודה שיחזרו קודם לפעילות

מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט

עוד עולה, כי מספר החולים שמצבם בינוני הוא 152, וכל היתר במצב קל. עד כה מתו 96 בני אדם. בחלוקה לערים, ירושלים ובני ברק עדיין מובילות במספר הנדבקים, עם 1,821 ו-1,761 חולים בהתאמה, ולאחריהן תל אביב עם 444, ואלעד עם 233 חולים מאומתים.

ממודלים שמוצגים בתוך מערכת הבריאות עולה כי בעשרה הימים הקרובים תהיה עליה בתמותה, ויהיו מקרי מוות רבים יותר מאשר בשבוע האחרון - כך פורסם אמש לראשונה בחדשות 13. עם זאת, חשוב לציין כי לא מדובר בהתפרצות חדשה, אלא מצב שנגרם בעקבות מספר החולים המונשמים בבתי החולים והתפשטות המחלה לפני כשלושה שבועות.

רופאים המטפלים בחולי קורונה
רופאים המטפלים בחולי קורונה | צילום: חדשות 13
מספר הבדיקות בשבוע האחרון ירד והתבצעו פחות מ-5,000 בדיקות ביום, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לבצע יותר מ-10 אלף בדיקות ביום. לכן, קשה מאוד להבין את מגמות ההתפשטות של המגפה בישראל.יש לציין כי מספר הבדיקות הנמוך נוצר בעקבות המחסור בחומרים.

מהבדיקות שכן נעשו ניתן ללמוד כי יש זינוק במספר ההדבקות שנגרמו מישראלים שחזרו מחו"ל. בעקבות ויכוח על סמכויות בין משרד ראש הממשלה למשרדו של שר הביטחון נפתלי בנט. על כן, נוצרה פרצה, וכתוצאה מכך אין פיקוח על האנשים שחזרו ארצה וצריכים לשהות בבידוד.