ספורט - מותר, פארקים - אסור: ההנחיות המעודכנות החל מהיום

המגבלה על ביצוע פעילות גופנית בטווח של 500 מטר תבוטל, אך עדיין נאסרת יציאה לחופים וטיולים. יציאה מהבית מותרת עד מאה מטר או לשם מטרה מוגדרת. קנס של 200 שקל יחולק למי שייתפס ללא מסכה

זמן צפייה: 01:49

החל מהיום (חמישי) בשעה 8:00 תבוטל המגבלה שמאפשרת לבצע פעילות גופנית בטווח של 500 מטרים בלבד, ופעילויות ספורט יתאפשרו ללא מגבלת מרחק. עם זאת, ניתן יהיה לבצע פעילות גופנית עם אדם נוסף אחד בלבד - בן זוג קבוע לפעילות. נאסרת הגעה לפארקים, חופי ים, גינות ציבוריות וטיולים.

יציאה מהבית מותרת לטווח של עד מאה מטרים ממקום המגורים, אלא אם יוצאים לאחת מהמטרות המאושרות: קניות, הצטיידות במזון או תרופה, עבודה, טיפול רפואי, מספרה וכו'. כל יציאה מהבית צריכה להיות עם מסכה – וקנס בסך 200 שקלים יחולק למי שיימצא בלעדיה.

כל חנויות הרחוב ייפתחו, כמו גם המספרות והקומסטיקאיות. נוסף לכך, בוטל האיסור על ביצוע ניתוחים וטיפולים אסתטיים.

במהלך היום יועבר למשרד הבריאות ומשרד התיירות המתווה הראשון ל"תו סגול" שיוענק לבתי מלון, לקראת פתיחתם המחודשת. המתווה מפרט פרוצדורות ממירות לגבי נקיון, האופן שבו מנקים שטחים ציבוריים וחדרים, הליכי תשלום והזמנה, באופן שבו יהיה כמה שפחות מגע בין העובדים לאורחים. הבעיה משמעותית במתווה היא שאי אפשר יהיה להפעיל את הג'קוזי והבריכה - גם אם מדובר במשפחה אחת בלבד, וזה אחד מהדברים שהמלונאים מטילים עליו וטו.

עוד בחדשות 13:

מתווה החזרה ללימודים: כיתות א'-ג' ילמדו חמישה ימים בשבוע

בצל המשבר: חשד להצתת מבנה של רשות המסים בחולון

בן 80 מת מקורונה – מניין המתים בבתי אבות עלה ל-79

קורונה בתל אביב
קורונה בתל אביב | צילום: רויטרס

ביום ראשון צפויים לחזור תלמידי כיתות א'-ג' והגנים ללמידה במוסדות החינוכיים, תחת מגבלות.

על פי מתווה משרד החינוך, שכבות א'-ג' ילמדו 5 ימי לימוד בימים א'-ה' - 5 שעות ביום, ושכבות ד'-ו' ילמדו 5 ימי לימוד מרחוק, 5 שעות ביום. התלמידים יחולקו לקבוצות הטרוגניות, כשבכל קבוצה הרכב קבוע של תלמידים ולא יותר מ-15. ניתן להרכיב את הקבוצות ברמה הכיתתית, שכבתית ובאופן רב גילי. לכל כיתת אם תשובץ מחנכת, ככל שניתן, ומורה נוסף. מסתמן כי הצהרונים לא ייפתחו בשבוע הראשון.

חדר הכיתה יאורגן כך שכל תלמיד יישב בשולחן נפרד, תוך הקפדה על מרחק של שני מטרים אחד מהשני לאורך כל היום, ככל שניתן. כל קבוצה תלמד בכיתה/מרחב לימודי קבוע. מרחבי הלמידה יאורגנו בהתאם להנחיות (למעט שיעורי חנ"ג שיתקיימו במרחב פתוח או באולם ספורט). כל צוות המורים, בהתאם להיקף משרתם, יגיע לעבודה בביה"ס ויעסוק בהוראה בשכבות הלומדות בביה"ס ו/או בהכנת והפעלת הלמידה מרחוק בשכבות שאינן מגיעות לביה"ס. סייעות אישיות – תגענה, במידת האפשר, על פי מערכת השעות של התלמיד איתו הן עובדות. בשלב זה לא יפתחו מרכזי המחוננים.

בגני הילדים ילמדו הילדים שלושה ימים בגן (בשתי קבוצות), ושלושה ימים בבית. כל קבוצה תמנה בין 15 ל-17 תלמידים. קבוצה א' תלמד בימים א' עד ג', בהובלת גננת וסייעת. קבוצה ב' – תלמד בימים ד' עד ו', בהובלת גננת וסייעת. בימים שבהם הילדים לא יגיעו אל הגן הם ילמדו מהבית.