הנגיף שבר שיאים ביום האחרון של 2020: 15 אלף מתו בעולם ביממה

עד שאפקט החיסון יתחיל להשפיע, המגפה לא עוצרת - וממשיכה להכות ברחבי העולם. כ-739 אלף נשאים חדשים התגלו אתמול - 228 אלף מהם רק בארה"ב. עד כה, יותר מ-1.8 בני אדם איבדו את חייהם במגפה

הקורונה ברוסיה
הקורונה ברוסיה | צילום: רויטרס

שנת 2020 הגיעה הלילה (שישי) לסופה, ובצל התקוות של כולם כי החיסונים יעזרו לשנה הבאה להיות שנת נטולת קורונה - נראה כי המגפה ממשיכה להתפשט ולשבור שיאי מתים ונדבקים. כ-15 אלף בני אדם מתו אתמול ברחבי העולם מהנגיף וכ-739 אלף איש התגלו כנשאים של הקורונה - שיאים יומיים שליליים חדשים.

ראשונה ברשימת המדינות מוכות הקורונה היא ארצות הברית, שממשיכה לאבד אלפי בני אדם ביום למגפה. אתמול התגלו ברחבי ארה"ב כולה כ-228 אלף נדבקים חדשים, כאשר מניין המתים היומי היה כ-3,400 איש. בתחילת השבוע, נרשם שיא מתים יומי, עם כ-3,800 חולי קורונה שהלכו לעולמם. עד כה, כ-354 אלף אמריקנים מתו בשל הנגיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

5,804 נדבקים חדשים אתמול – 5.7% מהבדיקות חיוביות

כשבועיים לאחר שהחל המבצע: כמיליון ישראלים התחסנו נגד הקורונה

חשד לרצח בצפון: בן 20 נורה למוות בג'דיידה מכר

הקורונה ברוסיה
הקורונה ברוסיה | צילום: רויטרס

שיאים נוספים ממשיכים להישבר גם בבריטניה, שם נמצאו יותר מ-55 אלף מאומתים ביום אחד. בעוד שמספר הנדבקים מטפס בהדרגה - בממלכה המאוחדת מתו אתמול 964 אנשים. בגל הראשון, נזכיר, מניין המתים היומי טיפס עד ל-1,160 חולים.

בתוך כך, מזה כמה שבועות שברוסיה מתגלים בכל יום יותר מ-20 אלף מאומתים חדשים, כאשר מניין המתים היומי נע בין 400 ל-600 בני אדם. במוסקבה עומדים כעת על כ-57 אלף מתים מפרוץ המגפה, מה שמציב את המדינה במקום ה-4 בעולם ברשימת המדינות מוכות הקורונה.

קורונה בספרד
קורונה בספרד | צילום: רויטרס

בינתיים באיטליה, שם הצליחו לשמור במשך תקופה על נתונים גבוהים - אולם כאלה שלא חצו את ה-20 אלף ביום, נרשמה אתמול קפיצה במניין הנדבקים היומי עם כ-23 אלף מאומתים חדשים. השיא היומי בארץ המגף היה באמצע נובמבר, אז ביום אחד נמצאו כ-41 מאומתים. עד כה, יותר מ-74 אלף איטלקים איבדו את חייהם מפרוץ המגפה.

כבר יומיים שבספרד, שבה חצו את מניין ה-50 אלף מתים, נמצאו כ-15 אלף נשאים חדשים. מדובר בעלייה לא קטנה, שכן בשבועות הקודמים הצליחה המדינה לרדת מכ-20 אלף לכמה אלפי מאומתים ביום אחד. עם יותר ממיליון ו-900 אלף נדבקים, ספרד מתקרבת לרף 2 מיליון המאומתים מפרוץ המגפה.

מתגוננים מפני נגיף הקורונה במילאנו
קורונה במילאנו | צילום: רויטרס

ובכל זאת, יש גם מדינות שמצליחות למתן את הנתונים המלחיצים. מאז שטורקיה רשמה שיא יומי של כ-32 אלף בחודש דצמבר, הגיעה אתמול המדינה לכ-14,300 מאומתים חדשים ביום אחד - ונראה כי גרף הנדבקים יורד, אם כי בקצב איטי מעט.

כמו טורקיה גם צרפת, שחצתה את 64 אלף המתים מפרוץ המגפה ורשמה שיא שלילי ביום אחד בחודש אוקטובר של כ-88 אלף מאובחנים, צמצמה את השיא והגיעה לכ-20 אלף בני אדם. בבלגיה, בעוד שבשיא הנדבקים התגלו כ-24 אלף נשאים ביום, ירדו אתמול לכ-2,800 מאומתים - אחרי ימים שבהם המספר עמד על פחות מאלף.