שיא עולמי של נדבקים בקורונה: 437 אלף אובחנו חיוביים ביממה

בעוד ישראל מראה סימני התאוששות, המגפה ממשיכה להשתולל במדינות רבות. בפולין, גרמניה, איטליה ורוסיה נרשמו שיאים מדאיגים. בספרד וארגנטינה מניין החולים חצה את המיליון • תמונת מצב עולמית

זמן צפייה: 02:40

בפולין, בגרמניה - וגם ברוסיה, פעם אחרי פעם התפרצות מגפת הקורונה שוברת שיאים חדשים, ובכל יום מחדש מניין הנדבקים ברחבי העולם ממשיך לטפס - ועוקף את זה שנרשם בשיא המגפה בגל הראשון. בסך הכול, אתמול (רביעי) אובחנו ברחבי העולם כ-437 אלף נדבקים נוספים.

כך למשל, פולין - שבפרוץ המגפה שמרה על נתונים נמוכים יחסית עם פחות מ-500 נדבקים ביום, רשמה בשבוע האחרון יותר מ-8,000 נדבקים ביממה. השיא הגיע אתמול, אז התגלו יותר מ-12 אלף מאובחנים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: יש להחליט על בתיה"ס כבר ביום א', לא פוסל גם פתיחת מסחר

ראש המודיעין בארה"ב: איראן ורוסיה מנסות להתערב בבחירות

"זו אשמתכם": המשטרה פיזרה חתונה בים המלח, החתן התעלף • תיעוד

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

גם גרמניה שברה את השיא מהגל הראשון שעמד על כ-6,000, והגיעה אתמול לכ-11 אלף נדבקים. זאת, בהמשך ישיר לכך שבמשך כשבוע התגלו במדינה כמה אלפים של נשאים חדשים. בגרמניה, שם נדבקו עד כה כ-390 אלף בני אדם, חצו היום את מניין עשרת אלפים המתים.

ברוסיה, כבר כמה ימים שמספר הנדבקים היומי חוצה את זה שנרשם עם הפרצות המגפה. השיא נרשם ביום שלישי, אז התגלו יותר מ-16 אלף נשאים, זאת לאחר כשבוע ברציפות שבו מניין הנדבקים נע בין 13 ל-15 אלף בני אדם.

הכיכר האדומה במוסקבה ריקה מאדם
הכיכר האדומה במוסקבה ריקה מאדם | צילום: רויטרס

הגל השני מכה בחוזקה גם באיטליה, אחת מהמדינות שאיבדה את חייהם של אלפים עת הגיעה אליה הקורונה לפני כחצי שנה. בשבוע שעבר, אז אובחנו שם קרוב ל-9,000 נדבקים חדשים, השיא נשבר שוב - וחצה את ה-15 אלף. עם זאת, מניין המתים נמוך יחסית ועומד על עשרות ביום, רחוק מהאסון שנרשם בגל הראשון.

בשבוע שעבר הגיעה ספרד למקום החמישי בטבלת המדינות שניזוקו הכי קשה מהמגפה, ובימים האחרונים היא אף עברה את מיליון הנדבקים בסך הכול. אתמול נרשם זינוק נוסף, עם כ-17 אלף נשאים חדשים, שבשיא המגפה, נזכיר, עמד על כעשרת אלפים.

קורונה באיטליה
קורונה באיטליה | צילום: רויטרס

מדינה נוספת שחצתה את קו מיליון הנדבקים היא ארגנטינה, שם מספר הנדבקים היומי ממשיך לטפס בהדרגה עד שאתמול הגיע לכ-18 אלף. בינתיים, גם צרפת, עם 950 אלף מאובחנים מאז פרוץ המגפה, מתקרבת למיליון. לפני ימים בודדים נשבר השיא, עם יותר מ-32 נדבקים יומיים.

בבריטניה, שלא מזמן הודיעה על הגבלות חדשות בשל התפרצות הגל השני, כ-26 אלף נדבקים נוספו ביום אחד - זאת אל מול 7,800 הנדבקים שנרשמו בשיא הגל הראשון. איראן, שכבר חודשים עומדת על יותר מ-2,000 נדבקים בכל יום, נרשמת מגמת עלייה שעוקפת את המספרים מהגל הראשון, עם כ-5,000 נדבקים ביום.

תיירים במסכות חולפים על פני קתדרלת הסגרדה פמיליה בברצלונה
תיירים במסכות חולפים על פני קתדרלת הסגרדה פמיליה בברצלונה | צילום: רויטרס

בינתיים בארצות הברית, שעדיין נמצאת במקום הראשון בעולם מבחינת מניין הנדבקים והמתים, השיא מיולי אומנם לא נשבר, אך בהחלט מתקרב לשם עם יותר מ-63 מאובחנים חדשים. בברזיל, שם חצו את רף 5 מיליון הנדבקים, חלה ירידה מתונה יחסית לגל הראשון, אולם המספרים שם עדיין גבוהים ונעים על הציר שבין 15 ל-30 אלף ביום.