אמ"ן: לשקול מחדש את צעדי פתיחת המשק הבאים בשל העלייה בתחלואה

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה התריעו כי היקף התחלואה גבוה, מגמת הירידה כמעט נבלמה - ומקדם ההדבקה ממשיך לעלות • משרד הבריאות: 3,782 נדבקים אתמול - 5.6% מהבדיקות חיוביות

זמן צפייה: 01:21

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה המליצו היום (שישי) לשקול בשנית את צעדי פתיחת המשק הבאים, זאת בשל העלייה בתחלואה כפי שנרשמה בימים האחרונים. בדוח היומי שהוציאו, כתבו אמ"ן כי היקף התחלואה גבוה, מגמת הירידה כמעט נבלמה ומקדם ההדבקה ממשיך לעלות ומתקרב ל-1 - מה שמראה על עצירת הירידה בתחלואה.

מקדם ההדבקה השבועי הינו 5.6%, בממוצע, וזה - הסבירו באמ"ן, סימן להיקף הדבקה נרחב באוכלוסיה. "לנוכח מגמת העלייה במקדם, כבר ביממות הבודדות הקרובות צפויה עלייה מחודשת בתחלואה", הזהירו. העלייה במקדם נובעת, ככל הנראה, מהשפעת הזן הבריטי, "שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל והינו מדבק יותר גם לאור הסרת המגבלות".

באמ"ן התריעו מפני זן חדש של הנגיף שמתפשט במהירות ומקורו בניו-יורק, שאף נושא מוטציה שקשורה להדבקה חוזרת של מחלימים. "לאור קשרי האוכלוסיות והתעופה הענפים בין ישראל לניו יורק", ציינו, "קיים סיכון ממוקד לכניסת הזן לישראל, ומומלץ לפעול לצמצומו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הותר לפרסום: ישראלי נאשם שמסר לחמאס מידע על מיקומי כיפת ברזל

לראשונה בעידן ביידן: ארה"ב תקפה מיליציות פרו איראניות בסוריה

חרף העוצר הלילי: המשטרה פיזרה התקהלויות רבות ברחבי הארץ

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 3,782 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-769,971 בני אדם. כעת בארץ, 40,445 חולים פעילים, בהם 738 במצב קשה, מתוכם 238 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,694.

אתמול בוצעו 70,039 בדיקות - 5.6% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,172 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 993 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 4.6 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 3.2 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

במקביל, במשרד הבריאות עדכנו את בתי החולים כי נחתם הסכם עם חברת "פייזר" לקבלת מנות חיסון נוספות במשך ארבע שבועות נוספים, שיאפשרו את המשך מבצע החיסונים לבני 16ומעלה, כולל מחלימים.